Gala Filmului Japonez

Webcultura are nevoie de susținerea ta. Ne poți sprijini prin intermediul unui abonament lunar

sau prin intermediul unei donații.

Mulțumim.

Punctul de fierbere (sâmbătă, 25 iunie 2011, orele 19.00)

Masaki lucrează la o benzinărie şi joacă baseball pentru echipa locală Eagles. Sau, cel puţin poartă echipamentul Eagles, pentru că atunci când joacă, ceea ce este foarte rar, nu este deloc atent la joc şi întotdeauna încurcă lucrurile. Şi la locul de muncă este aiurit, iar într-o bună zi are o altercaţie violentă cu un gangster în urma căreia acesta din urmă pretinde bani de la benzinărie, ameninţând că o va desfiinţa.
Un fan al echipei Eagles, fost gangster şi actual proprietar al unui bar local, Takashi, se hotărăşte să ajute benzinăria, cerându-le membrilor fostei lui bande să renunţe la ameninţări. Între timp, Masaki are o nouă prietenă, pe Sayaka şi exerseasă cum să se bată, deşi rămâne la fel de mult predispus la greşeli, ca şi până atunci.
După ce Takashi mănâncă bătaie de la gangsteri, Masaki şi prietenul său Kazuo decid să se răzbune şi merg în Okinawa pentru a face rost de arme. Întorşi la Tokyo, cei doi vor să se confrunte cu banda Otomo, dar sunt prinşi şi doar Masaki scapă cu o bătaie zdravănă. Masaki şi Sayaka fură apoi un camion de gaz, intră cu el în clădirea unde se află sediul bandei şi o aruncă în aer. Filmul se încheie cu revenirea lui Masaki pe terenul de baseball.
Filmul ilustrează o caracteristică a stilului regizoral al lui Takeshi Kitano, cunoscut actor şi om de televiziune japonez. Kitano construieşte cu pricepere o lume în care violenţa este atât de normală, încât nimeni nu mai reacţionează la ea. Filmarea frontală şi jocul lipsit de expresivitate al actorilor exemplifică un stil minimalist, care sporeşte explozia de violenţă. Totusi, lumea lui nu este amorală; momentele ocazionale de umor extravagant redau o imagine de camaraderie bărbătească, care plasează filmele lui Kitano în tradiţia filmelor japoneze cu gangsteri. Ceea ce este unic sunt trecerile bruşte de la violenţă la umor, utilizarea sunetului în afara ecranului şi inversările complete ale unghiul camerei, care iau prin surprindere privitorul. Deşi are geniu, cineva se poate întreba dacă Kitano, cunoscut pentru politica sa de dreapta şi şovinismul său masculin, consideră această lume chiar atrăgătoare.

WebCultura

Recomandări

Adaugă comentariu