Ce ne rezervă anul 2016?

Mădălina Mihalache, Șef Biroul de Informare al Parlamentului European în România

Cred că primul lucru pe care-l văd posibil și probabil pentru anul 2016 este o conștientizare mai puternică a forței solidarității umane. Am văzut acest lucru manifestându-se după tragedia de la Clubul Colectiv din București și după oribilele atentate teroriste de la Paris, din 13 noiembrie. Aceasta este o bază care mă face să mă simt în continuare întru totul optimistă în legătură cu viitorul Uniunii Europene și cu viitorul Europei, în general. Cred că cetățenii europeni nu se vor da bătuți în fața acestor mari provocări cu care se confruntă în acest moment. Cred că vor ști în continuare să-și apere dreptul la o viață liberă, democratică, prosperă și în continuare solidară în UE.
În calitate de reprezentant al Biroului Parlamentului European, cred că nu trebuie să uităm că Parlamentul European nu este doar o instituție în care se adună niște oameni și votează legislația europeană, ci este, în primul rând, un loc în care idei diverse, pluraliste ale reprezentanților aleși ai cetățenilor europeni își croiesc calea și definesc politicile noastre pe termen lung. Cu această pledoarie pentru optimism, derivat din forța solidarității umane și rezistența ideilor umaniste ale europenilor aș vrea să nu uităm că UE suntem și noi și din această calitate derivă și beneficiile și responsabilitățile noastre, ale tuturor.

Ioana Avădani, Director Executiv, Centrul pentru Jurnalism Independent

More media, less journalism
Asistăm la două fenomene opuse pe piața media internațională: concentrarea proprietății de media, în trusturi mari, care au în focar centre de profit (adesea nelegate de media), în paralel cu o atomizare a proprietății, prin apariția unor noi platforme media, în special în domeniul online. Unele din aceste inițiative (adesea personale sau de grup mic) răsar din frustrarea profesioniștilor față de mediile „tradiționale”, care nu au găsit (încă?) soluții la erodarea modelului de business. Altele sunt doar materializarea „democratizării instrumentelor jurnalismului”, fără a presupune și asumarea răspunderilor jurnalistului.
Know as you go
Crește ponderea platformelor mobile. Va conta din ce în ce mai mult – atât pentru public, cât și pentru publicitari – oferta media pentru „ecranele mici” (telefoane mobile, tablete) în detrimentul platformelor tradiționale, ba chiar și a calculatoarelor. Este o reflexie a schimbărilor obișnuințelor de consum mediatic al publicului. Ridică probleme producătorilor de conținut, care trebuie să-și adapteze tehnologic ofertele, dar și pentru publicitari.
Video killed the radio show – or did it?
Își revine radioul? În ultimul timp, au apărut inițiative de lansare a unor proiecte de radio, un mediu considerat „consumat” și „omorât” de strălucirea televiziunii. Recentele inițiative dovedesc apetența producătorilor pentru resuscitarea acestui mediu, în pofida cifrelor care arată că bugetele de publicitate pentru radio sunt marginale. Rămâne de văzut dacă aceste proiecte vor avea capacitatea de a genera jurnalism „hard core”, dacă vor fi mai mult decât tonomate, mai mult decât versiuni radio ale platformelor de bloguri, cu muzică on top.

Ne bucurăm pentru că ne citești. Webcultura există cu ajutorul donațiilor cititorilor săi.
Ne poți susține prin intermediul unui abonament lunar

sau prin intermediul unei donații.

Mulțumim.

WebCultura

Recomandări

Adaugă comentariu