Ce ne rezervă anul 2016?

Crenguța Bărbosu, Senior Programme Manager, Agricultură & Dezvoltare Economică, World Vision

O agricultură și două Românii. România fermelor de mari dimensiuni, modernizate prin investiții de milioane de Euro, integrate orizontal și vertical, și o altă Românie a pârloagelor, a muncii cu ziua, a glodului. Nu e de mirare că tinerii nu vor să rămână la țară. Lipsa de profesionalism în meseriile agricole face ca statutul de agricultor sau fermier să fie considerat inferior și de aceea indezirabil pentru tineri.
Șomajul și gradul de ocupare în rândul tinerilor este în strânsă interdependență cu abilitățile și competențele dobândite în cadrul școlii. Lipsa orientării spre partea concretă și pragmatică a învățării duce la două situații: angajatorii nu au resurse umane calificate și tinerii nu își găsesc de lucru.
Pe lângă asta, numărul liceelor cu profil agricol s-a înjumătățit după anul 2001, iar la nivel național doar 0,8% din totalul absolvenților de liceu terminaseră un liceu agricol.
Consecință: doar 2,5% din fermieri / managerii de exploatări agricole din România au o pregătire agricolă față de media UE de 30%. Poate și de asta agricultura produce 14 miliarde de Euro față de 30-35 miliarde Euro în Franța sau Germania pe suprafețe proporționale.
Există deci un potențial nevalorificat și există și susținerea financiară. Politica agricolă comună a alocat României 17,5 miliarde Euro pentru perioada 2014-2020. Ne mai trebuie niște generații care să aibă interes și dragoste pentru rural, pentru hrana sănătoasă produsă local, înlăturând prejudecata că bunăstarea se obține numai la oraș sau în străinătate.
Acesta e visul World Vision și al consorțiului din care facem parte alături de Fundația Româno – Americană și 8 licee agricole. Vrem să sprijinim liceele să devină HUB-uri locale pentru dezvoltarea fermelor mici și mijlocii care să pună accentul pe formarea viitorilor fermieri și întreprinzători din agricultură.

Șerban Alexandrescu, Partener, Headvertising

Se dă drumul la fuziuni între agențiile locale de publicitate care nu mai au masă critică. Ego-urile încep să se încline în favoarea logicii economice.
„The Rise of the Tied-Lancer” – generalizarea „frontului dublu”. Mai pe românește, majoritatea angajaților agențiilor vor face și freelance work, după orele de program și majoritatea free lancer-ilor vor încerca să aibă totuși și un salariu stabil undeva.
Începe, în sfârșit, „Nice Digital”-ul. Adică, campanii „expresive”, cu adevărat integrate, corespunzător bugetate, cu reach serios.
Pentru că publicul e acum suficient de „educat digital”, există nevoia (conștientizată acum și de clienți, și de agenții), există și satisteala, plafonarea și plictisul. Știm ce prinde, știm ce nu prinde. Avem platforme digitale stabile (nu, Facebook-ul nu va muri în 2016), și consumul de „film online” crește galopant.
Și, foarte important, pentru că va exista și un (modest, dar va exista) „upsurge” economic. Pentru că „nice digital”-ul cere bani mai mulți; și ei nu puteau apărea câtă vreme advertiserilor nu le venea puțin sânge în obraji.

Ne bucurăm pentru că ne citești. Webcultura există cu ajutorul donațiilor cititorilor săi.
Ne poți susține prin intermediul unui abonament lunar

sau prin intermediul unei donații.

Mulțumim.

WebCultura

Recomandări

Adaugă comentariu