Dacă prin luna mai ne amuzam la ICR de sloganurile interbelice şi ne îngrozeam de limbajul de lemn al anilor ’80, zilele acestea poate fi vizitată o expoziţie dedicată publicităţii post-comuniste, Reclama în tranziţie. Între timid şi provocator.
Începând cu primele printuri ale anilor ’90, “naive”, situate la graniţa dintre comunism şi o oarecare întoarcere către interbelic, publicitatea românească s-a definit destul de repede şi simplu drept publicitate de tranziţie. Curios este faptul că unele din ele seamănă izbitor de mult cu ceea ce putem vedea şi azi.
Ştiaţi că în 1994 ciocolata Milka era cea mai delicată tentaţie şi era importată doar de Orveas? Vă mai amintiţi cum în urmă cu 15 ani companiile de tutun puteau comunica liber? Dialog, Connex, Janine vă mai spun ceva? Bineînţeles, din peisajul publicităţii de tranziţie nu lipsesc nici mesajele celebrelor Caritas şi Bancorex.
Macheta care mi-a rămas în memorie este cea a brutăriei Classis, apărută în 1992 în Evenimentul Zilei. La brutăria de pe Beller, Dorobanţi puteai găsi într-o pâine un medalion de aur, iar norocosului îi erau oferite suplimentar şi patru pâini pe zi, timp de o săptămână. Interesantă perioada imediat după ’89, nu?
Câteva fotografii cu printurile de la ICR puteţi găsi mai jos, iar expoziţia mai poate fi vizitată până pe 20 octombrie, între orele 10 şi 20.
Daaaa, Janine-parfumul era unic, as vrea tare mult sa se relanseze, Doamne cum mirosea:)
da da, mare hit! 🙂