Parintele afisului modern

Cel mai celebru dintre aceşti pictori a fost Henri de Toulouse-Lautrec. Stilul afişelor realizate de el a fost puternic influenţat de tehnica japoneză a picturilor în lemn (“Ukiyo-e”). Dar capacitatea sa de a surprinde stările şi trăirile umane l-au făcut designerul perfect al afişelor Moulin Rouge şi teatrului francez.

Moulin Rouge – La Goulue, Henri de Toulouse-Lautrec, 1891

În 1881 legislaţia franceză a oficializat apariţia noii arte / industrii, prin crearea spaţiilor dedicate afişajului public şi instituirea unei taxe… Fiecărui afiş franţuzesc i se aplica o ştampilă pătrată, ca dovadă a plăţii respectivei taxe. Întrucât taxarea era proporţională cu mărimea afişului, acest sistem a determinat standardizarea dimensiunilor afişelor.

Henri de Toulouse-Lautrec, 1891

 În 1884 a avut loc la Paris prima expoziţie artistică a afişelor, iar în 1886 a fost publicat primul catalog al afişelor parisiene. Astăzi, când creativitatea designerilor a atins “noi culmi de combinare a pixelilor”, stilul afişelor Belle Epoque ni se pare puţin retro. Dar chiar și așa e bine să ne reamintim că totul a pornit de la 3 culori şi-un pictor. Vive l’imagination!

(surse foto: jules-cheret.org, wikipedia și ibiblio)

Ne bucurăm pentru că ne citești. Webcultura există cu ajutorul donațiilor cititorilor săi.
Ne poți susține prin intermediul unui abonament lunar

sau prin intermediul unei donații.

Mulțumim.

Rodica Balan

Rodica Balan LinkedIn | Twitter | Facebook | De același autor

Public Relations and Marketing Manager at ROCAVI Consulting SRL

Recomandări

Adaugă comentariu