Industria culturii, cultura consumului si artefactele prezentului

Ești sigur că își dorești lucrurile de care chiar ai nevoie?

“Porniți televizorul, răsfoiți un ziar sau o revistă sau, pur și simplu, navigați pe internet. Veți găsi urmele a ceea ce Theodore Adorno a etichetat drept “industria culturii“. O industrie care acționează ca mecanism de livrare pentru identitățile fabricate ce sunt proiectate prin intermediul multitudinii de imagini mediate.

Aceste proiecții consumeriste sunt menite să rezoneze cu privitorii și încurajează participarea la o scară mai largă a consumului diverselor produse. Și, estompând linia de demarcație dintre dorință și necesitate, dau naștere unei culturi a consumului.

Munca mea este un răspuns la mediul de consum contemporan. Prin tratarea artefactelor culturii de consum ca produse “de-a gata”, creez asamblări pentru a forma pseudo-monumente – sau totemuri – care au rolul unor externalizări precare ale culturii ca biografie socială.

Webcultura are nevoie de susținerea ta. Ne poți sprijini prin intermediul unui abonament lunar

sau prin intermediul unei donații.

Mulțumim.

Sorin Tudor

Sorin Tudor Blog | De același autor

Uneori, prin ochii mei, internetul se vede altfel. “Contentul” se numeste simplu, “continut”, iar “user generated” capata vagi conotatii pleonastice de vreme ce El, Userul, nu are incotro: trebuie sa-si fie Creator al propriei Vieti. Poate ca, intr-o zi, vom ajunge sa ne cunoastem mai bine.

Recomandări

Adaugă comentariu