Excelent: cum pot fi folosite relațiile publice în folosul comunității.
Ca și la noi, calitatea șoselelor este o “problemă eternă” în Ekaterinburg, cel de al patrulea oraș ca mărime din Rusia. Pentru a (re)aminti politicienilor că este de datoria lor să repare drumurile, site-ul ura.ru – un site local care scrie despre viața orașului – a pus în practică o excelentă acțiune de relații publice.
“Problema este că politicienilor noștri nu le pasă de gropi. Singura lor grijă este propria imagine publică. Așa că am asociat trei gropi în asfalt situate chiar în centul orașului cu imaginile unor politicieni. Și, târziu, în noapte, am desenat în jurul lor chipurile guvernatorului (regiunii Sverdlovsk – n.n.), cel al primarului și cel al vice-primarului. Iar fiecare caricatură a fost însoțită de un citat referitor la promisiunile fiecăruia despre trâmbițata reparare a străzilor. Dimineața, caricaturile politicienilor au apărut în cele mai importante surse de știri și au devenit un subiect viral în întreaga țară. După-amiaza, autoritățile au trimis echipe de muncitori la gropile în asfalt, dar doar pentru a acoperi caricaturile cu vopsea. Ne-am întors și noi la gropi și, lângă fiecare caricatură acoperită cu vopsea, am scris: «spoiala nu înseamnă a repara». Rezultatul? Trei cutii cu vopsea și 24 de ore de PR intens au creat o magie: a doua zi dimineața toate cele trei găuri în asfalt au fost astupate. Priviți.”
Da, o campanie cu adevărat excelentă. Care, zău, parcă ar merita să fie copiată și la noi…
(via)