Puteți susține WebCultura, cu ce sumă doriți, prin intermediul butonului PayPal de mai jos. Mulțumim!
Oamenii doar pretind că apreciază creativitatea. In realitate, lucrurile sunt cu totul altfel.
Potrivit unui studiu realizat de cercetătorii Universității Cornell, “în timp ce oamenii susţin în mod explicit că apreciază ideile creative, în realitatea ei asociază ideile creative unor cuvinte negative cum ar fi «vomă», «otravă» și «agonie»”.
“Rezultatele studiului implică o profundă ironie: incertitudinea ne determină să căutăm şi să generăm idei creative, dar tot incertitudinea este, de asemenea, aceea care ne face mai puţin capabil să recunoaștem creativitate, poate chiar în momentele în care avem cea mai mare nevoie de ea. Demonstrarea existenţei şi naturii prejudecăților împotriva creativității pot ajuta la a ne explica de ce oamenii ar putea respinge ideile creative şi înăbuşi progresul ştiinţific chiar dacă intenţiile lor sunt puternic îndreptate în sens contrar. Domeniile creative ar putea avea nevoie de o schimbare a accentului de la «cum să genereze idei mai creative» la «modul în care organizațiile creative ar putea fi ajutate să recunoască şi să accepte creativitatea». “
Studiul a fost realizat în 2010 – de către o echipă formată din Jennifer Mueller, Universitatea din Pennsylvania, Shimul Melwani, Universitatea din Carolina de Nord și Jack Goncalo, Universitatea Cornell – și poate fi descărcat, în format pdf, de aici.