Atunci când e vorba de caritate, companiile românești nu se mai înghesuie să importante sărbători de peste Ocean.
Am importat Black Friday (“vinerea reducerilor”) și am importat Cyber Monday (“lunea reducerilor pentru cumpărăturile online”), iar companiile din România, fie mari, fie mici, s-au grăbit să participe. Pentru că era vorba de profit. Și, după ce ne-au invadat televizoarele și monitoarele cu anunțuri, au prins a se lăudă cu cât de mult au vândut.
Ei bine, astăzi este #GivingTuesday, “marțea dăruirii”. Și ea, ca și celalte, tot o “sărbătoare americană”, însă una destinată actelor de caritate. Și generozității. Și, în ceea ce mă privește, nu am auzit de vreo companie din România care să spună că o aniversează.
O absență care s-ar putea justifica, desigur, prin faptul că #GivingTuesday este la prima sa ediție. Însă, în epoca social media, atunci când nume mari sprijină o astfel de acțiune, această justificare e doar o simplă scuză.
Cine știe, poate la anul vom avea și companii din România implicate în #GivingTuesday. Până atunci, dacă sunteți curioși, priviți ce se întâmplă pe twitter…