Profit si profitori

Despre o campanie de advertising nereușită.

De obicei, pe WebCultura puteți citi despre lucrurile frumoase din viață. Pentru că, paradoxal, deși frumosul poate fi întâlnit la fiecare pas, suntem, de prea multe ori, înconjurați de urât. Astăzi este una dintre execepții.

Cel mai nou spot Levi’s a fost încărcat pe youtube în urmă cu o săptămână. Se numește – atenție! – Levi’s Legacy și are ca fond sonor minunatul poem The Laughing Heart al lui Charles Bukowski.

Până aici, toate bune, doar că, din dorința de a ținti publicul tânăr, Levi’s a ilustrat acest poem cu imagini ale jafurilor din Marea Britanie.

Greu de imaginat o alegere mai nefericită decât aceasta. Priviți…

O alegere nefericită o dată în plus: așa cum avea să se constate, huliganii au devastat orice magazin le-a stat în cale. Cu o excepție: librăriile. Nici măcar o singură librărie nu a fost vandalizată. Și nu din respect pentru cărți, ci, tocmai, din dezinteres pentru ceea ce reprezintă acestea.

O alegeră taxată, pe bune dreptate, în cadrul comentariilor de pe youtube… Și pentru că The Laughing Heart merită o soartă mai bună, vă invit să-l reascultați în lectura lui Tom Waits.

Sorin Tudor

Sorin Tudor Blog | De același autor

Uneori, prin ochii mei, internetul se vede altfel. “Contentul” se numeste simplu, “continut”, iar “user generated” capata vagi conotatii pleonastice de vreme ce El, Userul, nu are incotro: trebuie sa-si fie Creator al propriei Vieti. Poate ca, intr-o zi, vom ajunge sa ne cunoastem mai bine.

Recomandări

Adaugă comentariu