Teatrul de Nord din Satu Mare vă invită între 19 şi 29 mai la Festivalul Fără Bariere. Pentru a vă reculege de pe cele trei scene ale Festivalului demnitatea, puterea de a râde de greutăţi şi plăcerea de a trăi.
“Trăim într-o epocă a reducerilor. Nu reduceri de preţuri, ci de bugete, de cheltuieli şi de personal. (Dar cu ce preţ!?…)
Trăim într-o epocă a ofertelor: 3 în 1, 2 în 1… Supermarketurile, mall-urile, ba chiar boutique-ul second hand de cartier se întrec în a ne uşura existenţa la preţuri modice (adică la modă)… Teatrul de Nord vine cu o ofertă irezistibilă: 29 în 10! (Douăzeci şi nouă de manifestări artistice în zece zile)…
Trăim într-o epocă a momentelor de reculegere păstrate pentru economie, pentru agricultură, pentru nivelul de trai, pentru drumuri, pentru poduri, pentru marii dispăruţi… Teatrul de Nord vă invită între 19 şi 29 mai să vă reculegeţi de pe cele trei scene ale Festivalului demnitatea, puterea de a râde de greutăţi şi plăcerea de a trăi.
Trăim într-o epocă a E-urilor şi aditivilor cancerigeni. Festivalul Fără Bariere vă invită să vă regăsiţi EU-l personal în spectacole. Teatrul nu este un supliment alimentar ci chiar un aliment, o pâine de casă coaptă în ţest, pe vatră, în cuptor (şi nu unul cu microunde), fără înlocuitori…
Trăim într-o epocă ameninţară de terorism (armat, dezarmat, religios, etnic, cultural). Festivalul Fără Bariere face din cele două secţii ale Teatrului de Nord două turnuri gemene, două jumătăţi ale unui întreg, o pereche în care este mai puţin important cine a fost Adam şi care Eva, cine a ieşit din coasta cui, ce a fost mai întâi: gond sau gând… Important este că putem gândi la fel!” (Andrei Mihalache, Director artistic, Teatrul de Nord, secţia română)
[citat]Antigona, în regia lui Cosmin Matei[/citat]
Mergeți la Festivalul fără bariere. Aveți aici, programul complet. Iar dacă o faceți, nu ratați în niciun caz spectacolul Antigona, în regia lui Cosmin Matei.
„Un regizor îşi poate păstra eul artistic doar în cazurile de experienţe profunde, prin sondaje adânci în substructura textului, acolo unde gândirea se articulează pe relaţia dintre conştient şi subconştient. Teatrul devine o punte spre vis… spre relevarea unor grave teme politice şi etice.” (Aureliu Manea)
“În povestea fiicei lui Oedip şi a confruntării acesteia cu autoritatea mi-am oprit atenţia asupra emoţiilor călăuzitoare ale personajelor. Împreună cu actorii ne-am propus să eliminăm riguros derivaţii ale emoţiilor de bază – frica şi iubirea, şi am pornit în căutarea unei cinematici a acestora.” (Cosmin Matei)