Unii îi spun handmade, gândindu-se la rezonanță. Alții îi spun artizanat, gândindu-se la tradiție. Într-o lume a produselor de serie, ambele sunt cuvinte la modă. Iar produsele, fie că sunt din România, din Peru, din India sau de aiurea, își găsesc un loc aparte între preferințele noastre.
La prima vedere, IOU este doar un alt proiect pe această nișă: îmbrăcăminte unicat realizată din materiale fabricate manual în India. Doar că IOU se promovează altfel: folosește rețele sociale pentru a crea o poveste în jurul rețelelor din fire. Și, mai ales, folosește temerile noastre pentru a ne implica în ea.
“În goana unei lumi automizate, artizanii sunt înlocuiți de mașini…”
Și, bomboana de pe tort: prin intermediul unei aplicații pentru telefonul mobil, povestea fiecărui obiect vestimentar va putea fi urmărită, de la artizanul din India și până la cumpărătorul final. Iată ce se poate face cu un buget mic și o idee creativă de milioane.
Și, de parcă toate acestea nu ar fi fost de ajuns, iată cât de cald și de simplu sunt prezentați artizanii din cadrul proiectului IOU.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=483pVOd3N2E[/youtube] [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZuKYiWLXV8o[/youtube] [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tP-bj5umUc0[/youtube]
Genial, nu-i așa?