Pop-cornul și cartea

Despre cultura românului la vreme de criză.

În cazul în care dorim neapărat să ne afișăm optimismul, cel mai recent studiu efectuat de către Uniunea Editorilor din România poate fi rezumat astfel: “în perioada 2009 – 2012, pe timp de criză economică, producția de titluri de carte noi a înregistrat o creștere de 10%”. Doar că, sub această poleială, adevărul este așternut cu totul altfel:

– tirajul mediu a scăzut la aproximativ 1.500 de exemplare per titlu;
– producţia de carte ca număr de exemplare, a înregistrat o scădere considerabilă, în medie, de 30.000 de volume, în aceeaşi perioadă;
– producţia de carte ca număr de exemplare vândute s-a înjumătățit (s-a trecut de la un tiraj mediu de 3.000 de exemplare la unul de 1.500 de exemplare);
– cele mai importante domenii de editare din România pe timp de criză au fost: 1. științele umane și sociale: 2. domeniul ştiințific și tehnice şi, la egalitate, manualele și volumele de drept și de știinţe economice; 3. cărțile de religie și cele dedicate copiilor și tineretului;
– cele mai importante probleme ale domeniului editorial din România au fost considerate lipsa de interes a publicului (15%), lipsa de capital (11%) şi vânzările slabe şi taxele şi impozitele mari (10%).

Și, de final:

“Mai multe sedii ale Muzeului Brukenthal din Sibiu, între care şi parterul Palatului Brukenthal, au fost închise, centralele termice au fost oprite, iar în birouri funcţionează doar un bec, după ce Ministerul Culturii a redus cu 22% bugetul instituţiei, suma fiind de nouă ori mai mică decât necesarul.”

Sorin Tudor

Sorin Tudor Blog | De același autor

Uneori, prin ochii mei, internetul se vede altfel. “Contentul” se numeste simplu, “continut”, iar “user generated” capata vagi conotatii pleonastice de vreme ce El, Userul, nu are incotro: trebuie sa-si fie Creator al propriei Vieti. Poate ca, intr-o zi, vom ajunge sa ne cunoastem mai bine.

Recomandări

Adaugă comentariu