Cele mai importante patru lectii despre social media

Învățate prin intermediul gogoșilor și a unei imagini devenită viral.

Vineri, 3 februarie 2012, la finalul unei săptămâni de muncă, Nuno Gomes, director creativ al agenției Three Ships Media a decis să se relaxeze. Și s-a distrat desenând pe tabla din biroul creativilor un tabel prin care explica social media prin intermediul gogoșilor. Lui Doug Ray, producător multimedia în cadrul agenției, ideile i s-au părut teribil de amuzante. Așa că a fotografiat tabla și, după ce a trecut fotografia prin Instagram, a postat-o pe facebook și a anunțat-o pe twitter. Apoi, râzând, au plecat acasă.

Patru zile mai târziu – pe 7 februarie, ora 10:39 – fotografia cu pricina atingea 100.000 de like-uri pe facebook. Și câteva mii de menționări pe Twitter. Această fotografie.

Social media explicată Twitter: mănânc o gogoașă. Facebook: îmi plac gogoșile. Foursquare: aici este locul în care mănânc gogoși. Instagram: iată o fotografie vintage a gogoșii mele. YouTube: uite, mănânc o gogoașă. Likedin: aptitudinile mele includ mâncatul de gogoși. Pinterest: Iată o rețetă de gogoși. Last FM: Acum ascult “Gogoși”. Google plus: Sunt angajatul Google care mănâncă gogoși.

Surprins de succesul neașteptat al fotografiei – care până în acest moment a strâns peste 112.000 de like-uri – Doug a tras câteva concluzii. “Vechi de când lumea” și extrem de adevărate.

1. Nu ştii niciodată când ceva ajunge viral.
Nu ne-am propus să facem un viral. Era vineri după-amiază şi aveam nevoie să răsuflăm puțin. Pur și simplu nu poți planifica un viral.

2. Renunță la domnia controlului.
Nu ne-a păsat dacă ofensam pe cineva și nici dacă lucrul acesta mai fusese făcut înainte folosind ceva mult mai puțin gustos decât gogoșile (artișitii buni fură, marii artiști copiază – sau ceva de genul ăsta). Uneori controversele pot fi un lucru bun. Iar singura modalitate de a ajunge acolo este printr-un control creativ complet. Uneori trebuie sa renunți la domnia controlului pentru a oferi partenerilor creativi mai mult spațiu de lucru.

3. Uneori cele mai bune idei sunt cel mai uşoare.
Există o multime de proiecte care pot şi trebuie să solicite multe ore de muncă. Dar, uneori, cele mai bune idei – şi cele mai de succes – sunt cele care vin pe moment. Am folosit gogoşile pentru că tocmai vorbisem despre ele. Totul a durat doar cinci minute.

4. Low-Tech este OK.
Sigur, puteam realiza totul în Illustrator sau Final Cut Pro. Dar, în acest caz, abordarea low-tech a funcționat. De ce ar fi nevoie să faci lucrurile mai complicate decât acestea ar trebui să fie?

Sorin Tudor

Sorin Tudor Blog | De același autor

Uneori, prin ochii mei, internetul se vede altfel. “Contentul” se numeste simplu, “continut”, iar “user generated” capata vagi conotatii pleonastice de vreme ce El, Userul, nu are incotro: trebuie sa-si fie Creator al propriei Vieti. Poate ca, intr-o zi, vom ajunge sa ne cunoastem mai bine.

Recomandări

Un comentariu

  1. Gabi Udrescu

    cred cu tărie că lecţia asta am învăţat-o cel mai bine în cadrul internship-ului: you don’t need to make stuff complicated just so you lie to yourself it’s going to be great!

    şi mi-a fost de mare, mare ajutor!

Leave a Reply to Gabi Udrescu Cancel reply