Scoala, sex si facebook. Nu neaparat in aceasta ordine

Yahoo dă în judecată Facebook pentru însuşirea frauduloasă a unor patente“, anunță Mediafax. “O mare parte a tehnologiei pe care este fondat Facebook, Yahoo! a ajuns primul şi a obţinut, ca atare, patente destinate protejării acestor inovaţii. Întregul model de reţea de socializare Facebook, care permite utilizatorilor să creeze profiluri şi să se conecteze, între altele, cu persoane şi companii, este bazat pe tehnologia brevetată de reţeaua de socializare a Yahoo!“. ♣ Și, tot despre facebook, în Gândul: “O fetiţă de 12 ani din SUA îşi dă şcoala în judecată din cauza Facebook“. Citim: “O fetiţă de 12 ani din Minnesota (SUA) dă în judecată şcoala în care învaţă, după ce a fost pedepsită de profesori, din cauza mesajelor scrise pe Facebook. Ea a fost reţinută de două ori după cursuri: prima dată după ce a criticat un angajat al şcolii, şi a doua oară după ce un elev le-a spus profesorilor că fata ar fi discutat despre sex pe Facebook. American Civil Liberties Union (ACLU), un ONG american pentru libertatea de exprimare, spune că acest caz readuce în actualitate discuţia legată de controlul profesorilor, al angajatorului şi al guvernului asupra conturilor private de Facebook sau Twitter ale indivizilor. ACLU susţine că lui R.S., iniţialele sub care e cunoscută fata din Minnesota, i-au fost violate intimitatea şi dreptul la liberă exprimare.” Stați puțin: doar mie mi se pare că este ceva dubios aici? Să recapitulăm: o fetiță de 12 ani (!!!) discută despre sex, pe facebook. În timpul orelor. Profesorii îi atrag atenția. Ca urmare, școala este dată în judecată, iar cazul este considerat emblematic pentru “controlul profesorilor, al angajatorului şi al guvernului asupra conturilor private de Facebook sau Twitter ale indivizilor.” Dumnezeule mare! ♣ Și, în încheiere, citim în România liberă: “O nouă reclamă a fost interzisă pentru «exces de Photoshop»: Reclama la produsul L’Oreal Revitalift Repair 10 a fost interzisă de către Autoritatea pentru Standarde în Publicitate (ASA) după ce actriţa Rachel Weisz a apărut complet schimbată faţă de realitate. «Suntem de părere că imaginea a fost modificată în aşa fel încât aspectul feţei a fost schimbat în mod considerabil. Concluzionăm că imaginea din reclamă exagerează performanţa produsului», şi-a motivat ASA decizia”. Cât de mult a fost modificată realitatea? Priviți.

Sorin Tudor

Sorin Tudor Blog | De același autor

Uneori, prin ochii mei, internetul se vede altfel. “Contentul” se numeste simplu, “continut”, iar “user generated” capata vagi conotatii pleonastice de vreme ce El, Userul, nu are incotro: trebuie sa-si fie Creator al propriei Vieti. Poate ca, intr-o zi, vom ajunge sa ne cunoastem mai bine.

Recomandări

Adaugă comentariu