Să fie balet? Să fie patinaj? Să fie teatru? Să fie artă!
Sâmbătă la Sala Palatului, Romeo și Julieta s-au iubit și au murit pe gheață! Ansamblul de Stat al baletului pe gheață din Saint Petersburg a îmbinat patinajul artistic cu baletul clasic rusesc în adaptarea piesei shakesperiene „Rome și Julieta”.
Să fie balet?
A fost balet prin grație, grand jeté-uri, fouetté-uri și alte mișcări specifice.
Să fie patinaj?
A fost patinaj artistic prin excelență prin piruetele și acrobațiile efectuate pe gheață: ridicări, sărituri, spirale.
Să fie teatru?
A fost teatru prin reprezentarea unor personaje dintr-o piesă de teatru consacrată în fața unor spectatori într-un timp și spațiu limitat. Firul epic a urmărit povestea conform textului, însă fără a fi nevoie de nicio replică.
Sincretismul celor trei arte a dus la un întreg mirific care a transmis spectatorilor emoții și sentimente pe care personajele le simțeau și le exprimau prin expresia chipului și prin gesturi, dar și prin dansul pe gheață.
Un alt element important al acestei cutii muzicale este tocmai muzica. Pe notele lui Ceaikovski, balerinii și balerinele au trecut de la furtună la nori de decor, de la iubire la ură, de la fericire la moarte.
Singurul ansamblu de balet pe gheață cu drepturi pentru această denumire, Saint Petersburg State Ballet on Ice, este condus în prezent de directorul artistic Konstantin Rassadin, artist emerit al Rusiei și fost solist al Mariinsky Ballet, elev al lui Rudolf Nuriev. Ansamblul numără peste 50 de balerini patinatori, mulți campioni europeni, mondiali sau olimpici la patinaj artistic, majoritatea maeștri ai sportului în Rusia.