Înscrierile pentru Internship 2.0, ediția 2012 continuă, după același calendar ca și în anii trecuți. Pentru că deja există o tradiție.
Voi începe cu un scurt anunț: pentru seminarul intensiv de PR și social media (pe care l-am anunțat aici) nu mai există locuri disponibile. Înscrierile pentru Internship continuă:
pentru stagiul I se primesc inscrieri până în data de 19 august, pentru stagiul II, până în data de 9 septembrie, pentru stagiul III, până în data de 30 septembrie. Candidaturile celor care nu și-au exprimat opțiunea clară pentru un anumit stagiu nu vor fi luate în considerare. Candidații care nu au fost selectați pentru stagiul pentru care au optat, dar nu și-au exprimat eventuala disponibilitate de a fi redistribuiți, nu vor intra în selecția pentru următoarele stagii.
Am primit până acum e-mailuri din partea a aproximativ 90 de candidați. Ok, optzeci și ceva, dacă îi scad și pe aceia care au uitat să atașeze în email CV-ul și, eventual, scrisoarea de intenție. Concurența este, așadar, mare. Cu atât mai mare cu cât sunt decis să selectez mai puțini candidați decât în ceilalți ani. Este o decizie care, practic, va penaliza limbajul de lemn. Și, mai ales, gândirea de lemn.
Vedeți (cei care au trecut prin Internship sau cei care mă cunosc știu deja asta): nu sunt adeptul tastării de dragul tastatului. Ceea ce înseamnă că nu sunt deloc adeptul scrisorilor de intenție și CV-urilor trimise prin “păcătosul și învechitul” email. Și cu toate acestea cer acest lucru. Pentru că mulți angajatori continuă să ceară acest lucru. Iar dorința mea este ca aceia care trec prin Internship să fie pregătiți pentru cât mai multe situații posibile.
O cerință învechită nu înseamnă o gândire învechită. Dacă vă considerați în pas cu timpurile, moderni, social media generation sau mai știu eu ce, acest lucru trebuie să se vadă în tot ceea ce faceți. Creativitatea, pasiunea, gândirea voastră nouă poate să se vadă (sau măcar să transpară) chiar și din tiparele greoaie, monotone și, poate, anacronice ale unui CV transmis prin email. Degeaba vorbești despre pasiune într-o scrisoare de intenție care, în cel mai bun caz, transmite doar plictiseală. Și degeaba te crezi pasionat de social media când, la nivel social, nu te interesează nici măcar care este media în care ar trebui să te plasezi.
Voi reveni, mâine, cu un post pe blog. Cu câteva statistici și câteva exemple de “greșeli de evitat”.