Frecventa postarilor de pe Facebook iti dezvaluie personalitatea

“Cercetătorii de la Universitatea din Missouri, SUA, au ajuns la concluzia că modul și frecvența cu care postăm pe Facebook și nu neapărat ce postăm, pot oferi indicii cu privire la trăsăturile de caracter ale fiecăruia dintre noi. Potrivit acestora, persoanele cu un apetit ridicat pentru activități riscante în viața de zi cu zi au tendința de a-și petrece timpul interacţionând frecvent cu prietenii, postând poze și actualizîndu-și constant statusul. Pe de altă parte, persoanele rezervate ori introvertite preferă să îşi petreacă timpul pe Facebook urmărind fluxul de ştiri, în detrimentul socializării cu internauţii”, scrie Gândul.

Și tot din Gândul: “Un nou studiu arată că femeile sunt mai inteligente decât bărbaţii”. Citim: “«În ultimii 100 de ani, atât IQ-urile bărbaţilor, cât şi cele ale femeilor au crescut considerabil, cu diferenţa că nivelul de inteligenţă al femeilor a evoluat mult mai rapid.», afirmă celebrul expert în IQ, James Flynn. În ceea ce le priveşte strict pe femei, Fynn a pus evoluţia mai rapidă a IQ-ului lor pe seama capacităţii lor de a face faţă solicitărilor multiple, cum ar fi întemeierea unei familii, cariera, aspectul fizic etc. Flynn a realizat cecetarea în colaborare cu specialişti din mai multe ţări, pentru a obţine date despre IQ-ul populaţiei pe sexe din diverse colţuri ale lumii. Astfel, în Australia, femeile şi bărbaţii au, în medie, acelaşţi nivel al IQ-ului, în timp ce în ţări precum Noua Zeelandă, Estonia sau Argentina, femeile au un nivel al IQ-ului cu mult peste cel al bărbaţilor.”

La ce mai ajută astăzi inteligența? În România, nu la mare lucru. Citim în Evenimentul zilei: “Absolvenţii facultăţilor tehnice îşi găsesc cel mai uşor un job în domeniu. La polul opus sunt cei care termină Litere, Filosofie, Management, Administraţie sau chiar Ştiinţe Economice”. Mai clar: “Odată la mare căutare, Ştiinţele Economice, la fel ca Literele nu oferă multe opţiuni de angajare mai sus de operator call-center sau agent de vânzări”. Și mai clar: “În lipsa unor minime cunoştinţe tehnice, şi ab­sol­venţii facultăţilor cu profil socio-uman, precum Litere, Filozofie sau Relaţii Inter­na­ţio­nale, fie se fac profesori, fie se angajează pe bani mai mulţi în call-center sau agenţii imobiliare”. Fără cuvinte…

Sorin Tudor

Sorin Tudor Blog | De același autor

Uneori, prin ochii mei, internetul se vede altfel. “Contentul” se numeste simplu, “continut”, iar “user generated” capata vagi conotatii pleonastice de vreme ce El, Userul, nu are incotro: trebuie sa-si fie Creator al propriei Vieti. Poate ca, intr-o zi, vom ajunge sa ne cunoastem mai bine.

Recomandări

Adaugă comentariu