“Cele mai recente date, prezentate de Societatea de Psihologie socială şi studiul personalităţii din Statele Unite, relevă faptul că utilizatorii de Facebook care îşi verifică zilnic update-urile pe perete sunt mai fericiţi decât cei care nu o fac“, citim pe Sfatul părinților. ♣ Curioși din fire, citim în continuare: “Potrivit studiului realizat pe un grup al acestei reţele de socializare, cu vârsta cuprinsă între 18 şi 65 de ani, dacă se depăşeşte “cifra magică” de 354 de prieteni, lucrurile iau o întorsătură drastică. Mai exact, cei care au mai mult de 354 de prieteni s-au declarat mai puţin fericiţi decât cei care au mai puţin. “Mulţi pun în balanţă succesul lor, faţă de succesul prietenilor din lista lor. Iar dacă în lista ta se regăsesc oameni care îşi prezintă vacanţele exotice, noile iubite, promovare după promovare la job, ai toate şansele să te deprimi. Ca să nu mai vorbim că există probabilitatea ca unele dintre aceste succese să fie simple laude inventate”, explică dr. Dinley Goncalves, autorul studiului”. ♣ Și mai departe: “Autorul studiului recomandă să păstrezi în listă doar prietenii apropiaţi, de a căror reuşită te poţi simţi mândru, al căror succes nu te deprimă, ci dimpotrivă, îţi ridică moralul”. De unde înțelegem că “șmecheria” este să-i păstrezi în lista de prieteni pe cei mai tâmpiței, mai urăței și mai lipsiți de posibilități materiale, după principiul sfânt: “decât să mă deprim eu, mai bine se deprimă ei“. Vorba aceea: “fericiți cei săraci cu facebook-ul”… ♣ Și, cu toate aceste “neajunsuri”, “new media şi-a câştigat dreptul de a avea o galerie la Muzeul istoriei presei din Washington“, aflăm din Gândul. “Noua galerie dedicată new media a fost deschisă vineri şi are o suprafaţă de peste 230 de metri pătraţi. Aceasta este prima galerie permanentă înfiinţată de la deschiderea Newseum, care a avut loc în anul 2008”. ♣ Și, dacă tot am pomenit mai sus de “depresii”, citim pe Realitatea: “hainele de la Zara, Stradivarius, Mango și Pull&Bear mai scumpe la noi decât în Vest“. Oare se miră cineva? ♣ Iar dacă vorbim despre bani: cerceii cu perle pe care regele Carol al II-lea i-a dăruit Elenei Lupescu au fost vânduţi cu aproape 2 milioane de euro. ♣ Iar în final o știre pozitivă: “Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei (APCE) a decis acordarea Premiului Europa pentru oraşul Sighişoara, în premieră pentru o municipalitate din România. Premiul Europa recompensează eforturile pentru promovarea unităţii europene ale municipalităţilor din cele 47 de state membre ale Consiliului Europei (CoE). Ceremonia de decernare a Premiului oraşului Sighişoara va avea loc în timpul Festivalului medieval ce va fi organizat în perioada 20-29 iulie“.
Sorin Tudor
Blog | De același autor
Uneori, prin ochii mei, internetul se vede altfel. “Contentul” se numeste simplu, “continut”, iar “user generated” capata vagi conotatii pleonastice de vreme ce El, Userul, nu are incotro: trebuie sa-si fie Creator al propriei Vieti. Poate ca, intr-o zi, vom ajunge sa ne cunoastem mai bine.