Co-fondatorul PayPal: vreti sa aveti succes in afaceri? Renuntati la scoala!

Sfatul nu vine nici din partea președintelui Băsescu, nici din partea primarului Vanghelie. Ci din partea lui Peter Thiel, unul dintre cei mai de succes antreprenori ai lumii. Mai mult, în schimbul renunțării la școală, co-fondatorul PayPal și unul dintre investitorii Facebook, oferă unor din tineri burse de câte 100.000 de dolari fiecare.

Ieri, fundaţia finanţată de către multimiliardarul Peter Thiel, a anunţat primul său grup de bursieri: 24 de tineri cu vârste sub 20 de ani care au fost de acord să renunţe la şcoală, în schimb unui grant 100.000 dolari şi un  mentorat pentru a porni propria companie tehnologică.

Pentru aceste burse au aplicat mai mult de 400 de persoane, iar printre câştigători se numără tineri ca Laura Deming, 17 ani (care dezvoltă tehnologii anti-îmbătrânire terapii antiaging), Faheem Zaman, 18 ani (sisteme de mobile payment destinate țărilor în curs de dezvoltare) şi John Burnham, 18 ani (extragerea mineralelor din asteroizi şi comete).

Potrivit lui Peter Thiel, bursele vizează două dintre problemele cele mai presante ale SUA: un “balon” al învăţământului superior şi o lipsă de tehnologii revoluţionare americane.

“O bună parte dintre talentele tehnologice ale prezentului se îndreaptă spre dezvoltarea de site-uri și aplicații”, spune Thiel, specificând însă că nu are nimic împotriva acestora – în definitiv, Facebook l-a făcut miliardar – dar “există o nevoie mai urgentă pentru inovare în domenii precum tehnologiiile biomedicale, nanotehnologie, transport şi energie”.

“Nu spun că toată lumea ar trebui să părăsească facultățile. Bursierii au fost de acord să înceteze educaţia formală pentru o perioadă de doi ani, dar apoi pot merge înapoi la şcoală. Problema este că în societatea noastră ipoteza implicită este că toată lumea trebuie să meargă la facultate. (…)Cred că avem de a face cu un balon ori de câte ori avem ceva care este supraevaluat şi intens crezut. În domeniul educaţiei, avem de a face cu o escaladare clară a prețurilor, fără a se oferi o îmbunătățire credibilă a produsului. Ceea ce se întâmplă este foarte asemănător cu ceea ce în trecut a fost balonul imobiliar și balonul internetului.”

(Sursa: The New Tork Times)

Sorin Tudor

Sorin Tudor Blog | De același autor

Uneori, prin ochii mei, internetul se vede altfel. “Contentul” se numeste simplu, “continut”, iar “user generated” capata vagi conotatii pleonastice de vreme ce El, Userul, nu are incotro: trebuie sa-si fie Creator al propriei Vieti. Poate ca, intr-o zi, vom ajunge sa ne cunoastem mai bine.

Recomandări

Adaugă comentariu