Bine ai venit pe WebCultura

Din cuprins:

Tinerii de la Alexandria nu mai sunt liceenii naivi de altădată

De-ai ști…

De dragoste și dor… De-ai ști, iubite, cât de mult Mi-i dor ca glasul tău s-ascult, Ai veni pe-aripi de...

Continuare...


Powered by

Tinerii de la Alexandria nu mai sunt liceenii naivi de altădată

Cristina Toderasde @
25 March 2013

Cu puțină atitudine si susținere din partea unor nume deja consacrate de pe scena de teatru, cinematografie și muzică, orice idee poate să meargă mai departe.

Evenimentul-licitație desfășurat miercurea trecută, la  Godot Cafe-Teatru și organizat de Festivalul de Teatru Tânăr Ideo Ideis de la Alexandria și-a propus să strângă fonduri pentru ediția din acest an 8-16 august cât și pentru alte proiecte. La finalul serii, suma strânsă în total a fost de 5170 euro.

Organizatorii au reușit să ofere celor prezenți mai mult decât experiența unei simple seri caritabile. Au adus pe scena din București o mică parte din atmosfera prietenoasă în care se desfăsoară festivalul la Alexandria. Astfel, Trupa de Teatru Brainstorming a deschis seara cu spectacolul câștigător a competiției festivalului din 2012, „7 dintr-o lovitură”, de Lia Bugnar, după care a urmat licitația propriu-zis.

Cei prezenți au avut posibilitatea mai întâi să afle povestile obiectelor prezentate chiar de proprietarii lor , după care să liciteze pentru acestea. S-a licitat pentru ceasul de mână Seiko oferit de Marcel Iureș, mănușile de box ale lui Florin Piersic Jr, o brățară oferită de Medeea Marinescu, bricheta Zippo a lui Vlad Zamfirescu, două librete de operă oferite de Andi Vasluianu și care au aparținut bunicului, geanta de actor oferită de Marius Manole și discurile de vinyl AC/DC oferite de Catălin Stefănescu.

Însă lista celor care susțin inițiativa festivalului nu se oprește aici. Chiar dacă nu au reușit să fie prezenți, Horațiu Mălăele a oferit un autoportret, care de altfel a fost piesa de rezistență a serii, obținând suma de 1200 euro. Ana Ularu a trimis un colier de bijuterii, Alexandru Tomescu a semnat și trimis un afiș. Au mai fost licitate clacheta de la filmările „Despre oameni și melci”, oferită de Tudor Giurgiu, afișul filmului „După dealuri”, semnat și oferit de Cristian Mungiu și nu în ultimul rând pălăria magicianului Marian Ralea.

Dincolo de faptul că întregul eveniment a avut ca scop strângerea de fonduri, întâlnirea s-a desfășurat ca o reuniune între prieteni: actori, jurnaliști, bloggeri, familiile trupei  Brainstorming, parteneri ai festivalului și reprezenți ai unor companii/posibili sponsori. La prima experiență de acest gen de, „vânzătorul de la pupitru”, amfitrionul serii și co-fondator al festivalului, Alexandru Ion și-a intrat repede în rol. La sugestia publicului și insistențele lui Alexandru, unii actorii prezenți au oferit mai mult decât obiectul și povestea lui. De exemplu pentru a crește  valorea manușilor de box la suma de 1000 euro, Florin Piersic Jr. a promis și apoi a cântat timp de un minut aria Aida. Marcel Iurieș „s-a uitat urât”  pentru a inspira teama ca în cele din urmă publixul să ofere cât mai mult pentru ceas. Dintr-o glumă în alta, colierul Anei Ularu și-a câștigat adjectivul de colier „pe lângă gât”. Inclusiv și membrii trupei de teatru de liceu care au interpretat s-au înscris în cursa licitațiilor, unul dintre ei achiziționâd bricheta lui Vlad Zamfirescu. Licitația pentru fiecare obiect a început de la suma de 100 euro.

Fondat în 2006, Ideo Ideis a fost primul festival de teatru pentru liceenii în limba română și, în același timp, cel mai amplu eveniment cultural din orașul Alexandria.

Ce m-a suprins în mod plăcut la evenimentul-licitație a fost profesionalismul cu care a fost organizat, prospețimea cu care Trupa de Teatru Brainstorming a jucat și bucuria celor prezenți în sala. Am simțit că a trecut vremea liceenilor care au reușit să pună bazele unui festival pentru tineret din naivitate, ca și carcateristica generală a vârstei. În același timp, am mai simțit că acei liceenii au devenit tineri capabili și hotărâți să ducă mai departe și să împărtășească cu alții ceea ce le-a servit ca suport motivațional atunci când au avut nevoie. Începând cu a șaptea ediție, Ideo Ideis a primit marca Eveniment Responsabil, ca parte a proiectului Societal pentru responsabilizarea evenimentelor.

Despre autor

Cristina Toderas

| Twitter | Facebook | De același autor

Este în căutarea unui lucru fără formă. Pentru că nu știe cum arată acel ceva, face pași mici către el. Până să-i dea o definiție, se bucură DE și ÎMPREUNĂ oamenii din drum.

Comentează

Parteneri

© 2010-2014 WebCultura.