Bine ai venit pe WebCultura

Din cuprins:

Scurt tratat de discreditare online

Anul dragonului

Un nou documentar HBO Europe produs în România. În data de 13 iunie, de la ora 20:00, HBO prezintă în...

Continuare...


Powered by

Scurt tratat de discreditare online

Sorin Tudorde @
3 March 2014

Cum folosesc serviciile secrete Internetul pentru a discredita persoanele incomode.

discreditare-1Joint Threat Research Intelligence Group (JTRIG) este o divizie specializată a Government Communications Headquarters, una dintre agențiile britanică de informații. Existența JTRIG a devenit cunoscută public abia la începutul anului 2014, când Edward Snowden – fost angajat CIA și colaborator al NSA – a făcut publice (încă) o serie de documente secrete aparținând Agenției de Securitate a SUA.

Următoarele pagini fac parte dintr-un document al JTRIG numit “The Art of Deception: Training for Online Covert Operations” (Arta “înșelăciunii”: training pentru operațiunile online sub acoperire).

Discreditarea unei ținte

discreditare-2

  • înscenarea unei relații amoroase;
  • înlocuirea fotografiilor acesteia pe rețelele sociale;
  • scrierea unui blog al unei pretinse victime;
  • trimiterea de emailuri/SMS-uri către colegi, vecini, prieteni etc.

Discreditarea unei companii

discreditare-3

  • scurgeri de informații confidențiale către companii/presă prin intermediul blogurilor etc;
  • scrierea de informații negative pe forumurile de domeniu;
  • oprirea contractelor / distrugerea relațiilor de afaceri.

Efecte

discreditare-4

“Folosirea tehnicilor online pentru a determina ca un anumit lucru să se întâmple în realitate sau în spațiul virtual.”

discreditare-5

Sigur, documentul – care poate fi parcurs aici – trebuie privit, ca oricare alt document de acest gen, cu oarecare suspiciune. Cu toate acestea, aceia care urmăresc cât de cât atent ce se petrece în jurul lor, vor recunoaște tiparele de mai sus în cadrul mai tuturor “întâmplărilor internaționale” din ultima vreme.

(via The Intercept)

Despre autor

Sorin Tudor

| Blog | De același autor

Uneori, prin ochii mei, internetul se vede altfel. “Contentul” se numeste simplu, “continut”, iar “user generated” capata vagi conotatii pleonastice de vreme ce El, Userul, nu are incotro: trebuie sa-si fie Creator al propriei Vieti. Poate ca, intr-o zi, vom ajunge sa ne cunoastem mai bine.

Comentează

Parteneri

© 2010-2014 WebCultura.