Bine ai venit pe WebCultura

Din cuprins:

Regele fituicilor pentru Bacalaureat

Cafeaua viselor trecute

O serie de picturi în cafea realizate pe hârtie veche de aproape un veac. Da, exact: aceste picturi sunt realizate...

Continuare...


Powered by

Regele fituicilor pentru Bacalaureat

Sorin Tudorde @
18 May 2012

E regele în exil al Bacalaureatului. Stă ascuns în spatele unei interfeţe web şi a fugit de-acasă imediat ce şi-a dat seama că Evenimentul zilei l-a depistat. L-am filat trei zile pe Attila Buzogany în faţa blocului din Floreşti (suburbie a Clujului) şi n-a mai apărut. Pur şi simplu a ales să dispară, după ce vorbisem cu el la telefon. Tânărul are o firmă minusculă de service IT dar a devenit începând de anul trecut cel mai mare profitor al Bacalaureatului din România. Site-ul său, fiţuici-bacalaureat.ro, a devenit cel mai mare magazin de subiecte rezolvate din internetul românesc. A vândut anul trecut, conform datelor de pe pagina sa de Facebook, aproape 30.000 de broşuri care încap în căuşul palmei. Adică unul din şase absolvenţi de anul trecut i-a luat fiţuicile. Asta înseamnă venituri de minim 100.000 de euro, iar afacerea de anul acesta abia începe. (…)Oferă broşuri de mărimea unui card (4,5×9 cm) şi fotografii care arată cum pot fi palmate. Acoperă practic toate materiile pentru Bacalaureat, în limbile română şi maghiară, şi sunt prezentate mostre. Fiecare fiţuică are 200 de pagini scrise minuscul pe foi extrem de subţiri. Ai toată materia concentrată în aceste broşurele, care costă 12 lei bucata. La comenzi mai mari de 10 bucăţi primeşti discount, oferta arată cunoştinţe de marketing pentru că Attila Buzogany organizează săptămânal tombole pe pagina sa de Facebook, oferind materiale gratuite, tricouri sau câte un breloc. Cu o condiţie: să comanzi cât mai multe fiţuici.” Un material excelent publicat de Evenimentul zilei. ♣ Și, dacă tot am pomenit de facebook, citim pe Mediafax: “Fiecare dintre cei peste 900 de milioane de utilizatori al reţelei de socializare Facebook valorează, în medie, anual, pentru compania condusă de către tânărul antreprenor, în vârstă de 28 de ani, Mark Zuckerberg circa 4,84 dolari“. ♣ Și tot de pe Mediafax aflăm că “Google se transformă într-o altfel de Wikipedia: Cel mai important motor de căutare a lansat oficial “Knowledge Graph” (n.r. – Graficul Cunoaşterii), o aplicaţie ce va oferi informaţii în dreapta paginii obişnuite a Google despre cuvintele căutate. Google are pregătite 3.5 miliarde de date gata să apară pentru cuvintele cheie importante.” O bază de date care, în cele din urmă, tot din “fițuici” este compusă.

(foto: Evenimentul zilei)

Despre autor

Sorin Tudor

| Blog | De același autor

Uneori, prin ochii mei, internetul se vede altfel. “Contentul” se numeste simplu, “continut”, iar “user generated” capata vagi conotatii pleonastice de vreme ce El, Userul, nu are incotro: trebuie sa-si fie Creator al propriei Vieti. Poate ca, intr-o zi, vom ajunge sa ne cunoastem mai bine.

Comentează

Parteneri

© 2010-2014 WebCultura.