Bine ai venit pe WebCultura

Din cuprins:

Punct final la Chișinău în a patra călătorie a lui Horia Mihail şi a Pianului Călător

Zbor

Iubirea noastră e o pasăre în libertate Un zbor ce-îmbracă aripi nenumărate O urmă ștearsă de fiecare soare apus Întotdeauna...

Continuare...


Powered by

Punct final la Chișinău în a patra călătorie a lui Horia Mihail şi a Pianului Călător

WebCulturade @
16 May 2014

Dragă cititorule, îți cerem din nou ajutorul. Pentru că, într-o lume a reclamelor agasante, WebCultura poate exista doar cu ajutorul acelora care aleg să ne susțină prin donațiile lor. Mulțumim! Webcultura.

Turneul Pianul Călător, ajuns în 2014 la cea a IV-a ediţie, este la ceasul bilanţului.

La invitaţia Radio România, Horia Mihail şi Pianul Călător au pornit la drum pe 21 martie, au străbătut 5700 de km prin ţară, apoi au susţinut un recital la New York, urmat de alte două în parcurile bucureştene, ultimul acord auzindu-se pe 14 mai 2014 la Sala cu Orgă de la Chişinău. Turneul a fost organizat de Centrul Cultural Media Radio România, Asociaţia Culturală Accendo şi Radio România Cultural.

Anul acesta Mozart, compozitorul ce şi-a petrecut cei mai mulţi ani din viaţă în turneu a fost muza călătoriei muzicale, iar de muzica sa în interpretarea lui Horia Mihail s-au bucurat aprox 10.000 de spectatori care au venit în sălile de concert sau în parcurile bucureştene, răsplătind pianul şi pianistul cu aplauze entuziaste. În recitaluri Horia Mihail a interpretat două rondouri, două fantezii şi două sonate din creaţia mozartiană iar în concertele cu orchestra trei celebre opusuri concertante mozartiene pentru pian şi orchestră.

După parcurgerea unui itinerar ce a cuprins aproape toate zonele istorice ale ţării, în al patrulea an de călătorie pianul călător a fost lăsat în folosinţa comunităţii locale din Roman, la Şcoala de artă Sergiu Celibidache.

În premieră, la Piteşti, la Braşov şi la Bucureşti, Horia Mihail a fost solist şi dirijor în acelaşi timp, interpretând, împreună cu filarmonicile din cele două oraşe şi cu Orchestra Naţională Radio, trei concerte mozartiene, în trei seri triumfale, în care acest mare muzician a dovedit reale abilităţi de conducător. A fost o adevărată provocare pentru Horia Mihail şi o surpriză plăcută pentru public, care l-a văzut pentru prima dată în această postură, similară cu aceea pe care Mozart însuşi o avea în faţa orchestrei.

Turneul Pianul Călător s-a oprit şi în spaţii neconvenţionale. Horia Mihail însoţit de un pian de concert adevărat, pus la dispoziţie de Radio România, a poposit în foişoarele din parcurile Herăstrău şi Cişmigiu unde au avut loc două recitaluri în aer liber realizate cu sprijinul ARCUB. Invitaţia a fost acceptată cu mult entuziasm de melomani sau simpli trecători care au avut prilejul să asculte frumoasele sonate, rondouri şi fantezii ale lui Mozart care au fost pe placul tuturor, indiferent de vârstă.

La final de turneu, încărcat de energia pe care publicul i-o dă întotdeauna, Horia Mihail rememorează momentele plăcute şi se gândeşte deja la proiectele viitoare:

“M-am simţit bine în toate oraşele în care am fost, am întâlnit oameni dornici de muzică, am fost foarte bine primit şi receptarea a fost extraordinară. În oraşele mici, unde astfel de evenimente au loc rar, sau în parcuri, unde vine un public în mare parte nefamiliar cu sala de concert sau cu atfel de muzică, am avut surpriza şi bucuria să constat că interesul a fost cu atât mai mare şi real. A fost deja a 4-a ediţie a acestui turneu iar faptul că aceste proiecte au continuitate demonstrează că sunt evenimente foarte importante, care aduc un plus de valoare locului în care trăim, atât nouă ca artişti, dar mai cu seamă celor care ne ascultă de la an la an, din ce în ce mai mulţi. Eu cred ca merită tot sprijinul, atât al instituţiilor de cultură şi a organizaţiilor statale, cât şi a celor care pot să sprijine financiar aceste proiecte.”

Horia-Mihail-Pianul-Calator

Oltea Şerban-Pârâu, iniţiatoare și director artistic al proiectului declară : “În 2011 era doar ideea de a valorifica faptul că Radio România avea trei piane mai vechi dar perfect recondiţionabile şi utilizabile în comunităţi mai mici şi a găsi o formulă ca aceste piane să ajungă în câteva oraşe din România unde nu existau astfel de instrumente. Începând din 2012 am găsit şi posibilitatea de a construi şi o dimensiune internaţională a proiectului care a continuat și anul acesta. Cred că în misiunea publică a radioului, în consistenta sa componentă culturală, astfel de aspecte trebuie să rămână semnificative.”

Despre autor

Comentează

Parteneri

© 2010-2014 WebCultura.