Bine ai venit pe WebCultura

Din cuprins:

Noaptea Alba a Muzeelor Europene

Nu înțeleg perfectul

Nu înțeleg perfectul, dar iubesc rațiunea, raționez conceptul, că nu-i doar ficțiunea. Trăiesc și zile albe, te-mbăt în poliandre, te-nvălui...

Continuare...


Powered by

Noaptea Alba a Muzeelor Europene

Irina Bartolomeude @
4 October 2010

Dragă cititorule, îți cerem din nou ajutorul. Pentru că, într-o lume a reclamelor agasante, WebCultura poate exista doar cu ajutorul acelora care aleg să ne susțină prin donațiile lor. Mulțumim! Webcultura.

O data pe an, cu ocazia Zilei Internationale a Muzeelor (sarbatorita pe 18 mai), o serie de muzee din Europa sunt deschise in mod gratuit pentru public. Initiata de Ministerul Culturii si Comunicării din Franţa si patronata de UNESCO (din 2009), Noaptea Alba a Muzeelor este  o manifestare la care participa toate tarile membre (39) ale Consiliului Europei si isi propune ca in fiecare an sa dezvaluie diversitatea si bogatia patrimoniului cultural european.

In Romania, cea de-a VI-a editie a avut ca tema “Muzeul National de Geologie la 20 de ani, noapte romaneasca”. Evenimentul a fost marcat la nivel national prin participarea mai multor institutii de cultura. Peste 30 de muzee din Bucuresti au participat la Noaptea Alba, printre care Muzeul National de Arta al Romaniei, Muzeul National de Geologie, Muzeul National “George Enescu”, Muzeul National de Istorie a Romaniei, Muzeul National al Literaturii Romane, Muzeul National al Satului “Dimitrie Gusti”, Muzeul Taranului Roman.

Muzeul nu inseamna doar panouri si vitrine

Pe langa vizitele propriu-zise in muzee, publicul a putut asista la spectacole de muzică, dans, teatru şi film, lansari de carte, proiecţii şi evenimente speciale interactive.

In ciuda vremii nefavorabile, editia 2010 a avut peste 50.000 de vizitatori, Muzeul Taranului Roman, fiind pe primul loc cu peste 11.000 vizitatori. In tara, peste 40.000 vizitatori, Complexul Muzeal Naţional Moldova Iaşi avand peste 13.000 vizitatori.

Pentru promovarea evenimentului si atragerea vizitatorilor in Brasov, s-a mizat pe o campanie de informare in strada, prin impartirea de pliante, dupa cum a declarat Arpad Bartha, directorul Muzeului de Arta Brasov.

La nivel national, pe langa comunicatele de presa si afisele aparute in presa tiparita si online, Noaptea Alba a Muzeelor este prezenta in online cu site oficial si pagina de fani (1723) Facebook .

“Muzeul nu inseamna doar panouri si vitrine. Exista aici oameni care isi iubesc meseria si vor sa isi imparta cunostintele cu ceilalti.” a declarat Valer Rus, directorul Muzeului „Casa Muresenilor” din Brasov.  Asta imi aduce aminte de excelenta initiativa a mai multor muzee si galerii (340) din toata lumea de a dedica o zi (1 septembrie 2010) – “Ask a curator” –  prin care cei interesati pot pune intrebari direct curatorilor utilizand hashtagul #askacurator; o initiativa precedata de “Follow a museum day” (1 februarie 2010) care s-a bucurat de un real succes: peste un milion de oameni urmaresc muzeele pe twitter. Idei pe care le-ar putea pune si Romania in practica.

Evolutie sau revolutie?

Franta se poate lauda, insa, ca a introdus, in premiera, Noaptea Alba a Muzeelor si in online. Evolutie sau revolutie? Francezii spun ca “noile tehnologii ajuta Arta, fiecare expozitie putand fi accesata de pe telefonul mobil, pot fi descarcate informatii, lumea da mesaje pe twitter si RT-uri. Picasso in 140 de caractere si discutii interactive despre Venus din Milo. Asta este tendinta momentului: muzee mai mari sau mai mici, publice sau private se folosesc de retelele sociale. Din acest motiv, cea de-a VI-a editie a Noptii Albe a Muzeelor s-a desfasurat si online. 50 de institutii franceze au experimentat twitter-ul cu vizitatorii si internautii. O premiera. Si o modalitate de a atrage un nou public.” scrie saptamanalul L’Express. “Institutiile culturale franceze se pot lauda cu pagini Facebook, conturi Twitter urmarite de 80.000 de fani (Louvru), 30.000 (Centrul Pompidou), 9.000 (Orsay) si 6.000 (Versailles). Jocuri, dezbateri, concursuri foto in jurul unei expozitii sau a unei seri speciale organizate pentru fanii Facebook. Retelele sociale contribuie la inlaturarea imaginii antice a muzeelor, ele pot arata ca este vorba despre un loc modern de intalniri culturale, deschis tuturor.” In ceea ce priveste rezultatele campaniilor online, blogul a avut 12400 vizitatori unici si 24500 pagini vizitate, 1932 prieteni noi pe Facebook, 1582 invitati confirmati la evenimentul anuntat pe Facebook, 1654 membri noi pe grupul Facebook, 800 abonati noi pe Twitter (Hashtag #NDMTW utilizat de 2300 de ori), 6900 vizualizari pe Dailymotion si 3200 pe Flickr; 412 persoane au activat codul QR prezent pe afis.

Asta as vrea sa vad si in Romania, o implicare sau, mai bine zis, o aplicare mai profunda a online-ului pentru evenimentele culturale. Si toti am avea numai de castigat…

Despre autor

Irina Bartolomeu

| LinkedIn | Twitter | Facebook | De același autor

Pasionata de online si comunicare.

Comentează

Parteneri

© 2010-2014 WebCultura.