Bine ai venit pe WebCultura

Din cuprins:

Ne-am ratat cariera

Clipe

Eu nu-mi doresc mai mult – de ce-aș minți ? – dar îmi doresc – iubindu-mă cum știi – să-mi...

Continuare...


Powered by

Ne-am ratat cariera

Vladimir Stoicescude @
25 October 2013

Șase meserii “de succes”. Și șase întrebări.

Poți fi chirurg, doctorand, astronaut sau profesor universitar. Poți să petreci ani grei în școală și sa investești mult timp și neuroni în “vocația” pe care tu ai urmărit-o încă din frageda pruncie. Poți chiar sa ajungi președintele președinților, însă sunt șanse foarte mici să ai banii următoarelor caractere.

1) Vânzator la “Goriflame”, “Mavon”, “Anway” sau “Hermalife”. Problema nu este, neapărat calitatea produselor. Problema este că o mare parte a produselor sunt vândute vânzătorilor. Practic, șeful șefilor, “El Barosan”, îi vinde produse lui Costică, “șefului șefilor junior”. Costică vinde lui Marcel, Marcel vinde Petruței, Petruța vinde Vasilicăi, Vasilica vinde Alexandrei etc…

Surprinzător, fiecare “șef” primește un procent din vânzările “șefilor” mai mici pe care el i-a inițiat și pe care inițiații inițitaților i-au inițiat. Acesta fiind, în fapt, adevăratul plan de afaceri. Vânzătorii din aceste companii, nu vând. Vânzătorii recrutează.

Pentru a face rahatul mai dulce, companiile cu un asemenea plan de afaceri organizează simpozioane și evenimente. Angajează vorbitori motivaționali și se ascund în spatele cărtilor lui Dale Carnegie, Brian Tracy, Jim Rohn și alți asemenea indivizi.

Companiile sunt evident piramidale, însa sunt piramidale cu cap. Este dificil să le închizi, chiar dacă știu sigur ca guvernul american a încercat. Pentru că sunt piramidale, “El Barosan” se lăfăie în bani și 90%+ sunt destinați eșecului.

2) Vorbitorii motivaționali sunt în plină ascensiune. Problema este că, în general, oamenii au tendința să nu fie satisfăcuți cu viata pe care ei o duc. Vorbitorii motivaționali vând apă cu suprataxă beduinilor ce rătăcesc în deșert. Sunt unii oameni care merita ascultați, însă majoritatea au succes pentru că au succes în a învăța pe oameni despre succes. Este un paradox și o greșeală de logică evidentă:

Am succes.
De ce ai succes?
Pentru că îi învăț pe oameni despre succes.
De ce îi înveți pe oameni despre succes?
Pentru că am succes.
De ce ai succes?

Poți uita majoritatea ideilor pe care le-am prezentat aici, am sa fiu mulțumit dacă îți aduci aminte doar una: într-o argumentație, concluzia nu poate fi niciodată folosită ca premisă. 

Trecând peste problemele etice, partea financiară a lucrurilor este la fel de îngrijorătoare. Oamenii plătesc 300, 400, 1000 de RON pentru a îți schimba viața. Bani pe care îi aruncă.

3) Dacă nu te-ai conformat până acum, nu este prea târziu sa te faci lider spiritual ori să îți organizezi propriul cult. Ma cutremur când observ mormanele de bani pe care dorm aceste spirite iluminate. Pentru 8000$ poți petrece o săptămână cu o domnișoara versată în filozofiile estului. Pentru 20% din venit poți face parte din cultul religios xyz, pentru înca 5% îți dau și niște cărți ce îți vor schimba viața. Oamenii sunt înfometați pentru un scop, scop care, cu suficientă charismă, îl poți oferi chiar tu.

4) Piața bursieră este plină de idei care arată bine. Pentru câțiva bănuți poți investi în următorul Google, într-o mină de aur ori în următoarea mare descoperire ce va schimba lumea. Sunt multe companii care, cu ajutorul unui tablou pictat cu mare îndemânare, au reușit să mulgă investitorii de milioane de dolari.

5) Am întâlnit mulți oameni cu facultate, masterat și triplu-super doctorat emis de facultăți private. Problema este că ei considerau că aveau inteligența unui om cu doctorat, chiar dacă au cumpărat dizertația. În general, instituțiile de învățământ au părăsit ideea de non-profit, însă sunt unele mai rele ca altele. Se pot face mulți bani prin vândutul “viitorului”.

6) Aveți grijă când discutați cu vânzătorii de leacuri. Oamenii cu adevarat etici, nu vor patenta descoperirea științifică (Jonas Salk), o vor face publică pentru a ajuta întreaga omenire. Puțini oameni sunt mai disperați ca omul pe patul de moarte, nu mușcați momeala leacurilor născute din pseudo-știință.

Trebuie să privim lucrurile pragmatic, ceea ce este mai ușor de făcut dacă ne punem următoarea întrebare: ce idee are șanse mai mari să fie adevărată?

1) Că tu vei deveni bogat lucrând pentru “Goriflame”, ori că este o societate piramidală care mai mult recrutează decât vinde?
2) Că poți să îți schimbi viața plătind unui vorbitor motivațional 1000 RON pentru a afla “secretul”, ori că omul este un escroc care vinde speranță falsă oamenilor nesatisfăcuți?
3) Că poți să îți salvezi sufletul plătind 8000$, ori că “liderul spiritual” se folosește de nevoia omului pentru un scop?
4) Că subit s-a descoperit o mină de aur, ori că mina de aur era acolo de mult timp și nu a exploatat-o nimeni pentru că nu este profitabilă?
5) Că tu capeți o educație care îți va schimba viața chiar dacă ai cumpărat dizertația, ori ca sunt niște escroci care îți vând o bucată de hârtie?
6) Că exista un leac natural necunoscut, exclus de companiile farmaceutice din lîcomie, ori că un escroc profită de vulnerabilitatea unor oameni la necaz?

Despre autor

Vladimir Stoicescu

| Blog | Facebook | De același autor

Eu Sunt lumina de la capatul noptii, si adierea vantului de vara. Sunt Alfa si Omega, intunericul in lanul de secara. Sunt … sunt … cogito ergo sum. Sunt ambitia inaripata si sunt sangele stramosilor. Sunt mormanul de pamant, sunt copilul muribund. Sunt … sunt … cogito ergo sum. Sunt vipera ce-ti sopteste , si sunt cantecul de leagan Sunt femeia ce zambeste la barbatul care intreaba Sunt … sunt … cogito ergo sum. Sunt diavolul cu pene, sunt Adam in pielea goala. Sunt tristetea absoluta, efemera, si fatala. Sunt … sunt … cogito ergo sum. Sunt o pata de culoare, ba un verde, ba mai tare. Esti un negru! Sunt culoare. Sunt … sunt … cogito ergo sum. Sunt mainile lui Venus, si sunt catelusul schiop Sunt atent calcand pe tine, cand eu am calcat pe mine. Sunt … sunt … Sunt … sunt? Esti. Cogito ergo sum.

Comentează

Parteneri

© 2010-2014 WebCultura.