Bine ai venit pe WebCultura

Din cuprins:

Haiku 2.0

Cioburi de viață

Aveam în curtea casei părintești o bancă așezată sub vie, unde mirosul florilor de regina nopții te putea face să...

Continuare...


Powered by

Haiku 2.0

Sorin Tudorde @
11 May 2012

Dragă cititorule, îți cerem din nou ajutorul. Pentru că, într-o lume a reclamelor agasante, WebCultura poate exista doar cu ajutorul acelora care aleg să ne susțină prin donațiile lor. Mulțumim! Webcultura.

Să înțelegem media
gratuit:
patul lui Procust.

Dincolo de acest nevinovat “haiku 2.0″, sunt trei cărți aparute la Curtea Veche pe care vi le recomand.

Să înţelegem media, cartea lui Marshall McLuhan, omul care a prezis apariția internetului cu aproape 30 de ani înainte ca acesta să fie inventat (și care, în opinia mea, a spus încă de acum 50 de ani tot ceea ce trebuie să știm despre social media), este una dintre cele “6 lucrări de bază ale gândirii secolului XX” și cartea care l-a transformat pe McLuhan într-unul dintre cei mai cunoscuţi intelectuali ai tuturor timpurilor.

Gratuit este o carte semnată de Chris Anderson în care autorul susţine, cu argumente convingătoare, că, de multe ori, companiile obţin profituri mai mari din produsele pe care le oferă gratuit, în loc să le vândă. “Căutările pe Google sunt gratuite, la fel este şi serviciul de email al Yahoo; banii pe care îi câştigă ambele companii provin din produsele auxiliare plătite, puse în evidenţă de cele gratuite.”

Patul lui Procust este o colecție de “aforisme practice şi filozofice” semnată de Nassim Nicholas Taleb, despre tendinţele negative ale civilizaţiei moderne: “tendinţa de a modifica oamenii pentru a se adapta tehnologiei, de a învinui realitatea că nu se potriveşte modelelor economice gata făcute, de a inventa boli pentru a vinde medicamente, de a defini inteligenţa ca o trăsătură ce poate fi testată în clasă şi de a ne convinge că o slujbă plătită reprezintă altceva decât o formă modernă de sclavie”.

Despre autor

Sorin Tudor

| Blog | De același autor

Uneori, prin ochii mei, internetul se vede altfel. “Contentul” se numeste simplu, “continut”, iar “user generated” capata vagi conotatii pleonastice de vreme ce El, Userul, nu are incotro: trebuie sa-si fie Creator al propriei Vieti.

Poate ca, intr-o zi, vom ajunge sa ne cunoastem mai bine.

Comentează

Parteneri

© 2010-2014 WebCultura.