Bine ai venit pe WebCultura

Din cuprins:

Dupa presa scrisa, a venit randul editurilor sa se teama. Si au de ce.

Da, este încă vară!

Contrar a ceea ce veți citi astăzi pe rețelele sociale… Da, este încă vară: – este încă vară din punct...

Continuare...


Powered by

Dupa presa scrisa, a venit randul editurilor sa se teama. Si au de ce.

Sorin Tudorde @
23 June 2011

Dragă cititorule, îți cerem din nou ajutorul. Pentru că, într-o lume a reclamelor agasante, WebCultura poate exista doar cu ajutorul acelora care aleg să ne susțină prin donațiile lor. Mulțumim! Webcultura.

Primul autor care și-a publicat cărțile fără ajutorul editurilor și a vândut peste un milion de exemplare.

Luni, 20 iunie, Amazon a anunțat primirea celui de al optulea membru în Kindle Million Club, clubul select al autorilor care au vândut peste un milion de cărți în format electronic. Autorul se numește John Locke și este un fost agent de asigurări din Kentucky, în vârstă de 60 de ani, total necunoscut în lumea scriitorilor sau cea editorială. Știrea nu este însă acesta.

Știrea  este că John Locke și-a publicat singur cărțile, fără nici cel mai mic ajutor din partea vreunei edituri, prin simpla folosirea a Kindle Direct Publishing, serviciu care pemite oricui să publice un e-book pe Amazon.com. Și că, fără marketingul editurilor – fără autografe și turnee prin librării și fără afișe promoționale – a vândut, în doar cinci luni, 1.010.370 de exemplare.

Locke scrie mai ales cărți polițiste și de ficțiune, majoritatea vândute pe Amazon la prețul de 99 de cenți. Din această sumă, 35 de cenți îi revin lui la fiecare carte vândută. Un profit pe care nu i l-ar fi oferit nicio editură.

“Când am coborât prețul de la 2.99 de dolari, la 99 de cenți am început să vând cam 800 de cârți pe zi. Pierderea inițială s-a dovedit cel mai mai mare câștig al meu.” (John Locke)

Firește, editurile nu văd cu ochi buni succesul de care încep să se bucure unor autorii auto-publicați ca John Locke sau Amanda Hocking. Și se pregătesc de un război a cărui miză este chiar supraviețuirea lor economică. Însă însemnele timpurilor sunt clare.

“Cândva, auto-publicarea era privită ca ultima soluţie pentru autorii frustrat. În viitor, dacă astfel de succese se vor repeta, rolurile s-ar putea inversa și editurile, nu autorii, vor fi cele care vor primi cele mai multe înștiințări de respingere.” (Audrey Watters, ReadWriteWeb)

Despre autor

Sorin Tudor

| Blog | De același autor

Uneori, prin ochii mei, internetul se vede altfel. “Contentul” se numeste simplu, “continut”, iar “user generated” capata vagi conotatii pleonastice de vreme ce El, Userul, nu are incotro: trebuie sa-si fie Creator al propriei Vieti.

Poate ca, intr-o zi, vom ajunge sa ne cunoastem mai bine.

Comentează

Parteneri

© 2010-2014 WebCultura.