Bine ai venit pe WebCultura

Din cuprins:

De ce bărbații au nevoie de femei

10 fotografii pentru oamenii inteligenți

Și tot atâtea invitații la meditație. Fie că vrem, fie că nu, fiecare fotografie spune o poveste, mai mult sau...

Continuare...


Powered by

De ce bărbații au nevoie de femei

Sorin Tudorde @
7 August 2013

Câteva cercetări științifice arată că, pur și simplu, femeile îi determină pe bărbați să fie mai generoși cu cei din jur.

Știm asta cu toții: atunci când vine vorba despre veniturile salariaților, unii șefi sunt mai generoși decât alții. Dar, dincolo de indicatorii economici, ce determină această generozitate?

Un mic secret despre “angajatorul ideal”

Este întrebarea la care au încercat să răspundă trei cercetători, provenind de la trei universități americane diferite. Motiv pentru care, studiind pe o perioadă de 10 ani salariile pe care mai mult de 10.000 de executivi le-au oferit salariaților, au observat că managerii au tendința să își plătesc mai puțin angajații după ce ei, managerii, devin părinți. Și, la o primă vedere, concluzia studiului ar fi putut fi aceasta. Doar că, studiind datele cu mai multă atenție, Michael Dahl, Cristian Dezso și David Gaddis Ross au observat că acest comportament depinde de sexul copilului. Și au ajuns la următoarea concluzie: managerii au tendința de a reduce nivelurile salariale după ce au un băiat, dar nu reduc nivelurile salariale dacă au o fată.

Moment în care, am putea trage concluzia că ar fi bine sa ne interesam dacă “șefii” au băieți sau fete atunci când ne căutăm un loc de muncă. Doar că mai sunt și alte studii.

Bine, bine, dar surori ai?

Psihologul Paul Van Lange a condus o serie de cercetări în cadrul cărora le-a cerut celor aproximativ 600 de participanți să aleagă între două opțiuni simple modul în care ar împărți cu un partener necunoscut o sumă de bani: a) tu primești 25 USD și partenerul tău 10; b) tu primești 20 USD și partenerul tău 30.

Practic, participanților li se cerea să își dovedească generozitatea (sau egoismul) renunțând de bună voie la 5 USD pentru ca partenerul lor, un “străin”, să primească mai mult cu 20 USD. Rezultatul? Există cu mai mult de 40% șanse ca un bărbat care a ales să-și arate generozitatea să aibă măcar o soră. Și chiar mai mult: potrivit unul alt studiu condus de Paul Van Lange, cu cât un tată are mai multe surori, cu atât își va petrece mai mult timp crescându-și copiii.

Moment în care am putea spune așa: ne angajam la patronii care au fete, îi luăm ca parteneri pe cei care au surori și le sfătuim pe fete să își ia de bărbat pe cineva care are și mai multe surori. Dar să mai privim și alte studii.

Există și ceva bun la bărbați?

În 2007, într-o prezentare numită “Există și ceva bun la bărbați?” (da, există, nu vă bucurați, e doar un titlu de prezentare), psihologul Roy Baumeister arăta că “bărbații ating extremele în mai multe cazuri decât femeile” și că “deși se fac responsabili pentru cele mai grave acte de agresiune și egoism, se angajează, în același timp, în acte extreme de ajutorare și generozitate”.

La rândul lor, economiștii James Andreoni (University of California) și Lise Vesterlund (University of Pittsburgh), afirmă în cadrul unui raport că, “în timp ce femeile preferă să împartă în mod egal resursele, bărbații au tendința de a fi ori perfect egoiști, ori perfect altruiști”. Și, nu în cele din urmă: o serie de studii conduse de psihologul Alice Eagly (Northwestern University) demonstrează că “femeile au tendința de a fi mai generoase decât bărbații”, iar ei, “bărbații tind să ajute mai degrabă o femeie decât un bărbat”.

Concluzia?

Simplu spus, femeile îi determină pe bărbați să fie mai generoși cu cei din jur. Îi determină, după cum se spune în popor, “să fie mai buni”. E un lucru pe care dascălii buni îl știu din experiență și de care managerii buni țin seama (instinctiv sau nu) atunci când formează o echipă și stabilesc un procentaj minim de femei și de bărbați. Este ceea ce unii numesc “chimia echipei”. O chimie de care depind succesele ei, indiferent dacă este vorba despre succesele unei entități economice sau ale unei comunități.

(via)

Despre autor

Sorin Tudor

| Blog | De același autor

Uneori, prin ochii mei, internetul se vede altfel. “Contentul” se numeste simplu, “continut”, iar “user generated” capata vagi conotatii pleonastice de vreme ce El, Userul, nu are incotro: trebuie sa-si fie Creator al propriei Vieti. Poate ca, intr-o zi, vom ajunge sa ne cunoastem mai bine.

Comentează

Parteneri

© 2010-2014 WebCultura.