Bine ai venit pe WebCultura

Din cuprins:

Cum să faci bani cu Facebook

Viata romantata a furnicilor

Incredibilele fotografii ale unui artist rus. Oricât de greu v-ar veni să credeți, imaginile pe care le vedeți sunt fotografii...

Continuare...


Powered by

Cum să faci bani cu Facebook

Sorin Tudorde @
19 February 2014

Dragă cititorule, îți cerem din nou ajutorul. Pentru că, într-o lume a reclamelor agasante, WebCultura poate exista doar cu ajutorul acelora care aleg să ne susțină prin donațiile lor. Mulțumim! Webcultura.

Când viața îți oferă Facebook, fă-ți o cafea.

Întâmplările următoare sunt reale. Orice asemănare cu imaginația este strict întâmplătoare.

1. Ideea creativă

Ar fi putut jura că e o seară ca toate celelalte dacă, brusc, în jurul său nu ar fi început să miroase a creativitate. Mai întâi Paulică gândise că era de la cuptorul cu microunde. Cuptor care de – 21, 22, 23 – secunde încălzea apa necesară manufacturării unui nes.

“Băi, să vezi că, din greșeală, am cumpărat cafea!”, gândi Paulică. Și, în timp ce-și întindea instinctiv mâinile pre borcanul cu nes, ideea creativă îl păli în moalele capului: #cafea.

Era primul din lumea (sa) cunoscută căruia îi venise o astfel de idee. Poate și pentru faptul că nu știa pe nimeni care să bea cafea. Dar hopurile din viață sunt făcute pentru a fi trecute.

2. Stăpânirea termenilor de specialitate

– Gigi, ce-ai zice tu să-ți dau invite la o cafea?, începu Paulică să-și testeze prietenii și piața.
– Cafea?!
– Da, bre, #cafea…
– Aaaa! Păi io nu beau #cafea…
– Păi nu trebuie să o bei. Poți să-ți faci doar un #selfie la o #cafea #tare.
– Aaa, big like!
– Și share, băh, nu uita!

3. Promovarea evenimentului

În aceeași seară Paulică, un social media conniseur, a creat un eveniment pe Facebook – “PauliCofee: degustare & selfie. Mâine, ora 18:30. La mine #acasa. Musai să veniți!!!” – și și-a invitat toți cei 1324 imaginari virtuali. Și, cum numărul i s-a părut prea puțin rotund pentru garsoniera sa de 20 metri pătrați, până să îl ia somnul s-a mai împrietenit cu încă 221 de persoane. Toate din altă localitate. Evident, le-a invitat și pe acestea (vă amintiți, obstacolele sunt făcute să fie trecute, indiferent de mjlocul de transport).

4. Organizarea evenimentului

A doua zi, ora 18:30. Fix. În mijlocul măsuței așezate strategic lângă canapeaua extensibilă (Paulică se gândise la toate: indubitabil, pe canapea încăpeau mai mulți oameni decât pe singurul scaun din dotare) trona un pachet de cafea. Nedesfăcut.  Paulică îl veghea din picioare, cu ochi de vultur, așa cum îi șade bine unui maestru de ceremonii.

Ora 19:02. Se aude sunând soneria. Paulică își mută ochiul de vultur pe vizor. Era Gigi. Îi deschise ușa și îl pofti în casă.

– Bună seara, bine ați venit la evenimentul nostru. 10 lei.
– Salut Paulică, îi spuse Gigi, râzând.
– 10 lei, repetă Paulică, privind vulturește, cu mâna întinsă.
– Ce-ai băh, ești nebun: mă inviți la tine acasă și îmi ceri bani?
– Nu te-am invitat, ți-am dat invite. Invitația e gratuită, invite-ul e pe bani.
– Bine mă, ia 10 lei. Dar acum să te văd cum faci cafea.
– Nu o fac, ci o desfac, îi spuse Paulică și, invitându-l politicos să ia loc pe canapea, desfăcu pachetul de cafea. Apoi i-l întinse să se servească cu o boabă.

Au stat așa, ronțăind boabe de cafea, până aproape de 12 noaptea. Nu a mai venit nimeni la eveniment, dar Paulică a fost o gazdă perfectă. Iar la final a primit aprecieri:

– Bă, a fost fain: dacă îți venea ideea să pui cafeaua în cornete ar fi fost și mai tare, îi spusese Gigi înainte de a pleca.

5. Analiza rezultatelor și concluzii

“Datorită folosirii adecvate a strategiilor social media, evenimentul a fost un succes organizatoric și financiar încă de la prima sa ediție”, scrise Paulică tacticos pe pagina sa de Facebook, imediat după plecarea lui Gigi. Și cum nu-i era deloc somn, a deschis un document Word și și-a notat următoarele:

Alte evenimente de organizat:

– Știința degustării de cafea (seminar),
– Cunoaște băutorul de cafea ce sălășluiește în Eul tău adormit (curs de dezvoltare personală),
– Cum se deschide eficient un pachet de cafea (workshop).

Idee antreprenoriat:

– Cafea la cornet ambalată în coji de semințe de floarea soarelui dovleac floarea soarelui și dovleac. Pentru românii iubitori de natură și de sport. Marcă înregistrată. ®Paulică.

cafea-facebook

Despre autor

Sorin Tudor

| Blog | De același autor

Uneori, prin ochii mei, internetul se vede altfel. “Contentul” se numeste simplu, “continut”, iar “user generated” capata vagi conotatii pleonastice de vreme ce El, Userul, nu are incotro: trebuie sa-si fie Creator al propriei Vieti.

Poate ca, intr-o zi, vom ajunge sa ne cunoastem mai bine.

Comentează

Parteneri

© 2010-2014 WebCultura.