Bine ai venit pe WebCultura

Din cuprins:

Cinci lucruri mai puțin știute despre Gara de Nord

Bucureștiul. Altfel

O scurtă călătorie prin cele mai cunoscute din București. Văzute altfel decât suntem obișnuiți. “Peste 5.000 de fotografii, 46 de...

Continuare...


Powered by

Cinci lucruri mai puțin știute despre Gara de Nord

Sorin Tudorde @
25 September 2014

Dragă cititorule, îți cerem din nou ajutorul. Pentru că, într-o lume a reclamelor agasante, WebCultura poate exista doar cu ajutorul acelora care aleg să ne susțină prin donațiile lor. Mulțumim! Webcultura.

Știați că…

1. Piatra de temelie a Gării de Nord a fost pusă la 10 septembrie 1868, în prezența lui Carol I, pe un loc ales de domnitor.

2. Gara de Nord a fost inaugurată pe 25 septembrie 1872, când s-a deschis circulația feroviară pe linia Roman-Galați-București-Pitești.

Gara de Nord la inaugurarea din 25 septembrie 1872

Gara de Nord la inaugurarea din 25 septembrie 1872

3. Inițial, gara s-a numit Gara Târgoviște deoarece strada Calea Griviței de astăzi purta pe atunci numele de Calea Târgoviștei.

Gara-de-Nord-2

4. Construită între anii 1868-1972, clădirea a fost concepută în formă de U și era formată din două corpuri paralele, legate la capătul dinspre ateliere de un alt corp în orientare perpendiculară.

Gara-de-Nord-3

5. Gara de Nord a început să devină neîncăpătoare încă din 1880, iar în 1928 gara avea șase linii pentru plecări și patru linii pentru sosiri. Astăzi, Gara de Nord are un număr de opt peroane și paisprezece linii.

Gara-de-Nord-4

(surse: 1, 2, 3)

Despre autor

Sorin Tudor

| Blog | De același autor

Uneori, prin ochii mei, internetul se vede altfel. “Contentul” se numeste simplu, “continut”, iar “user generated” capata vagi conotatii pleonastice de vreme ce El, Userul, nu are incotro: trebuie sa-si fie Creator al propriei Vieti.

Poate ca, intr-o zi, vom ajunge sa ne cunoastem mai bine.

Comentează

Parteneri

© 2010-2014 WebCultura.