Bine ai venit pe WebCultura

Din cuprins:

Cele mai scumpe fotografii romanesti

Micul geniu de origine romana

La doar doi ani și nouă luni a devenit membru al organizației care reunește cei mai inteligenți oameni din lume....

Continuare...


Powered by

Cele mai scumpe fotografii romanesti

Sorin Tudorde @
23 January 2013

Dragă cititorule, îți cerem din nou ajutorul. Pentru că, într-o lume a reclamelor agasante, WebCultura poate exista doar cu ajutorul acelora care aleg să ne susțină prin donațiile lor. Mulțumim! Webcultura.

Aceasta este cea mai scumpă fotografie românească din toate timpurile.

O fotografie a dansatoarei românce Lizica Codreanu realizată în anul 1923 de către Constantin Brâncusi (da, chiar el!), în atelierul său din Paris. O fotografie adjudecată în octombrie 2012, la o licitație a casei Sotheby’s. pentru suma de 42.750 de euro.

Iar aceasta este cea de a doua cea mai scumpă fotografie românească.

Un autoportret. Realizat în 1925 tot de Constantin Brâncuși. Alături de artist se află câinele său, Polera. O fotografie pe care artistul român a scris și o dedicație – “Cu drag, la toți Codrenii, Polera și Brâncuși” – și care a fost vândutâ, în cadrul aceleiași licitații cu 16.250 de euro.

Prin urmare, nu va mai mira pe nimeni atunci când va afla că și pe piața românească cea mai scumpă fotografie vândută vreodată îi aparține tot lui Brâncuși. Tot un autoportret. Un record înregistrat în 2010, de Casa de licitații Călușari, când această fotografie a fost adjudecată contra sumei de 7.000 de euro.

Și tot Casa de licitații Călușari avea să stabilească în cadrul aceleiași licitații și recordul pentru cea de a doua sumă plătită vreodată pe piața românească pentru o fotografie: 6.500 de euro pentru fotomontajul Indochina, aparținând lui Gherasim Luca.

Iar acum, în cazul în care doriți, vă  invit să vă amintiți care sunt cele mai scumpe fotografii din lume.

Despre autor

Sorin Tudor

| Blog | De același autor

Uneori, prin ochii mei, internetul se vede altfel. “Contentul” se numeste simplu, “continut”, iar “user generated” capata vagi conotatii pleonastice de vreme ce El, Userul, nu are incotro: trebuie sa-si fie Creator al propriei Vieti.

Poate ca, intr-o zi, vom ajunge sa ne cunoastem mai bine.

Comentează

Parteneri

© 2010-2014 WebCultura.