Bine ai venit pe WebCultura

Din cuprins:

Cele mai importante patru lectii despre social media

“Nu vei zări nicicând un curcubeu dacă te uiți în jos”

Un moment video, cinci citate și un noian de amintiri. Viața râde de tine atunci când ești nefericit… Viața îți...

Continuare...


Powered by

Cele mai importante patru lectii despre social media

Sorin Tudorde @
8 February 2012

Dragă cititorule, îți cerem din nou ajutorul. Pentru că, într-o lume a reclamelor agasante, WebCultura poate exista doar cu ajutorul acelora care aleg să ne susțină prin donațiile lor. Mulțumim! Webcultura.

Învățate prin intermediul gogoșilor și a unei imagini devenită viral.

Vineri, 3 februarie 2012, la finalul unei săptămâni de muncă, Nuno Gomes, director creativ al agenției Three Ships Media a decis să se relaxeze. Și s-a distrat desenând pe tabla din biroul creativilor un tabel prin care explica social media prin intermediul gogoșilor. Lui Doug Ray, producător multimedia în cadrul agenției, ideile i s-au părut teribil de amuzante. Așa că a fotografiat tabla și, după ce a trecut fotografia prin Instagram, a postat-o pe facebook și a anunțat-o pe twitter. Apoi, râzând, au plecat acasă.

Patru zile mai târziu – pe 7 februarie, ora 10:39 – fotografia cu pricina atingea 100.000 de like-uri pe facebook. Și câteva mii de menționări pe Twitter. Această fotografie.

Social media explicată Twitter: mănânc o gogoașă. Facebook: îmi plac gogoșile. Foursquare: aici este locul în care mănânc gogoși. Instagram: iată o fotografie vintage a gogoșii mele. YouTube: uite, mănânc o gogoașă. Likedin: aptitudinile mele includ mâncatul de gogoși. Pinterest: Iată o rețetă de gogoși. Last FM: Acum ascult “Gogoși”. Google plus: Sunt angajatul Google care mănâncă gogoși.

Surprins de succesul neașteptat al fotografiei – care până în acest moment a strâns peste 112.000 de like-uri – Doug a tras câteva concluzii. “Vechi de când lumea” și extrem de adevărate.

1. Nu ştii niciodată când ceva ajunge viral.
Nu ne-am propus să facem un viral. Era vineri după-amiază şi aveam nevoie să răsuflăm puțin. Pur și simplu nu poți planifica un viral.

2. Renunță la domnia controlului.
Nu ne-a păsat dacă ofensam pe cineva și nici dacă lucrul acesta mai fusese făcut înainte folosind ceva mult mai puțin gustos decât gogoșile (artișitii buni fură, marii artiști copiază – sau ceva de genul ăsta). Uneori controversele pot fi un lucru bun. Iar singura modalitate de a ajunge acolo este printr-un control creativ complet. Uneori trebuie sa renunți la domnia controlului pentru a oferi partenerilor creativi mai mult spațiu de lucru.

3. Uneori cele mai bune idei sunt cel mai uşoare.
Există o multime de proiecte care pot şi trebuie să solicite multe ore de muncă. Dar, uneori, cele mai bune idei – şi cele mai de succes – sunt cele care vin pe moment. Am folosit gogoşile pentru că tocmai vorbisem despre ele. Totul a durat doar cinci minute.

4. Low-Tech este OK.
Sigur, puteam realiza totul în Illustrator sau Final Cut Pro. Dar, în acest caz, abordarea low-tech a funcționat. De ce ar fi nevoie să faci lucrurile mai complicate decât acestea ar trebui să fie?

Despre autor

Sorin Tudor

| Blog | De același autor

Uneori, prin ochii mei, internetul se vede altfel. “Contentul” se numeste simplu, “continut”, iar “user generated” capata vagi conotatii pleonastice de vreme ce El, Userul, nu are incotro: trebuie sa-si fie Creator al propriei Vieti.

Poate ca, intr-o zi, vom ajunge sa ne cunoastem mai bine.

    Comentarii
  1. Gabi Udrescu

    cred cu tărie că lecţia asta am învăţat-o cel mai bine în cadrul internship-ului: you don't need to make stuff complicated just so you lie to yourself it's going to be great!

    şi mi-a fost de mare, mare ajutor!

Comentează

Parteneri

© 2010-2014 WebCultura.