Elena Badea, Associate DirectorHead of Branding, Marketing & Communication, EY România
De la e-commerce la s-commerce: Twitter, Pinterest, Facebook au pus deja butonul Buy pe platformele lor și cel mai probabil Instagram va face același lucru. Astfel, va crește impactul social-commerce, deoarece va deveni și mai ușor să cumperi direct din rețelele de socializare.
Utilizatorii din România au în acest moment, în medie, 4-5 aplicații instalate pe dispozitivul mobil, fie acesta smartphone sau tabletă. O tendință importantă este cea legată de indexarea aplicațiilor mobile, care va face ca ceea ce este conținut nativ în aplicațiile indexate să apară în rezultatele de căutare pe Google.
Conținutul video este în continuare pe o tendință de creștere pe toate platformele de social media. În România, 37% dintre utilizatorii de dispozitive mobile vizionează 1-5 conținuturi video/săptămână, 21% peste 15 conținuturi video/săptămână, 19% vizionează între 6 și 10 conținuturi video, în timp ce doar 14% dintre respondenți nu vizionează niciun conținut video pe săptămână.
Tiberiu Mercurian, Consultant, Konzept Consulting
Revoluția Culturală la orașe sau impactul alegerilor locale la români.
Ținând cont de faptul că activitățile culturale sunt în mare măsură locale, iar ponderea bugetelor provenite de la autoritățile locale este încă majoritară în economia evenimentelor culturale de tot felul, orice schimbare în administrația locală are un impact direct în cultură. Din această cauză, eu cred că alegerile locale din 2016 vor influența viața culturală românească. Trag nădejde că nu ne-am bătut gura de pomană noi toți cei care mizăm pe cultură ca motor al dezvoltării locale, iar cei ce vor veni în 2016 vor aloca bugete mai mari culturii.
Pentru o comunitate locală: cultura = turiști = resurse = bunăstare = standard de viață ridicat = fericire = love. Pe scurt, Cultura=Love
6 din 49 sau marea extragere a candidatelor la titlul de Capitala Culturală Europeană va avea loc în decembrie 2015. Regina balului se alege în 2016.
Avem o listă de 14 orașe care și-au depus candidatura la titlul de capitală culturală europeană. Acestea sunt: Alba Iulia, Arad, Bacău, Baia Mare, Braşov, Brăila, Bucureşti, Cluj-Napoca, Craiova, Iaşi, Sfântu Gheorghe, Suceava, Timişoara şi Târgu-Mureş. La sfârșitul lui 2015, vom afla lista scurtă, iar la finele lui 2016, se va desemna orașul câștigător. Fiecare oraș se va strădui să arate că merită să fie destinația turistică nr. 1 din România anului 2021. Trag nădejde că cei care rămân în cursă după decembrie 2015 se vor strădui să ne dovedească că merită să fie cel ales. Iar asta va lăsa ceva în urmă în viața culturală a lui 2016.
Brand + cultură = LOVE
Relația brandurilor comerciale cu cele culturale evoluează și tinde spre maturitate. Am văzut în 2015 branduri care au înțeles să se implice în cultură întregind experiența publicului de evenimente prin experiențe de brand. Avem deja atât de multe exemple pozitive, încât cred că în 2016, managerii brandurilor comerciale vor fi mai ușor de convins să aloce resurse către cultură. Publicul evenimentelor crește atât cantitativ, cât și calitativ, iar dacă vrei să îi ai de partea ta ca și brand trebuie să fii prezent în viața lor. Și cum, TIFF, FITS, Undercloud, Mozaic, B-fit, Spotlight, Gărâna sau Anonimul sunt parte din viața publicului cel mai vânat de branduri, ele vor fi acolo în 2016. În acest mod, toată lumea va câștiga: organizatorii de evenimente, brandurile comerciale și, nu în ultimul rând, publicul – deci o relație win-win-win. Unică.