Bine ai venit pe WebCultura

Din cuprins:

5 lucruri pe care le crezi “sănătoase” (dar nu sunt chiar așa)

Colecționarul de soare

Ion Popescu-Gopo: câteva gânduri si prima animație românească premiată la Cannes. “Ați colecționat vreodată soare? Eu da! Am strâns fel de...

Continuare...


Powered by

5 lucruri pe care le crezi “sănătoase” (dar nu sunt chiar așa)

Sorin Tudorde @
20 August 2013

Dragă cititorule, îți cerem din nou ajutorul. Pentru că, într-o lume a reclamelor agasante, WebCultura poate exista doar cu ajutorul acelora care aleg să ne susțină prin donațiile lor. Mulțumim! Webcultura.

1. Pâinea integrală

În cele mai multe cazuri, pâinea integrală și pâinea din grâu nu sunt cu nimic mai sănătoase decât banala pâine albă existentă la orice colț de stradă. Și aceasta pentru simplu fapt că sunt făcute de făină îmbogățită, adică acea faină pe care o poți găsi în orice cămară (sau, în fine, în cămara bunicii). Făina îmbogățită își pierde proprietățile nutritive în procesul de rafinare și astfel, nu doar că nu are o valoare nutritivă mai mare, dar poate și provoca o creștere a zaharurilor din sânge. Așa că, atunci când cumpărați o pâine mai specială, uitați-vă bine pe etichetă: în mod normal ar trebui să scrie “100% grâu”. Altfel…

2. Produsele alimentare “fără grăsimi”

De obicei, atunci când grăsimile sunt eliminate dintr-un produs alimentar, conținutul de sodiu și zahăr crește. La fel și conținutul de substanțe chimice. Și aceasta pentru că se dorește ca gustul produselor să rămână, pe cât posibil, neschimbat. Asta pentru a nu mai spune că ideea că grăsimile sunt dăunătoare este total eronată: există și grăsimi bune pentru organism, iar ideea de bază nu este aceea de a elimina grăsimile cu totul, ci de a înlocui grăsimile dăunătoare cu grăsimi sănătoase (în general, cu grăsimi vegetale).

3. Uleiul de măsline “light”

Chiar dacă unele persoane sunt tentate să creadă că “light” ar putea să însemne cu mai puține grăsimi, nu este deloc așa: “light” se referă la modul în care este produs uleiul. Și, de fapt, uleiul de măsline light este cel de cea mai slabă calitate, fiind procesat la căldură și fiind folosite chimicale pentru a se îndepărta impuritățile și a i se conferi culoarea și aroma.

4. Produsele vegetariene “de supermarket”

Apreciate de către cei mai mulți “vegetarieni de ocazie”, aceste produse sunt pe bază de alimente procesate. Iar ideea este foarte simplă: chiar dacă ai impresia că prin faptul că ai renunțat la carne ești “mai cool și mai trendy”, alimentele procesate adaugă săruri, zaharuri și grăsimi inutile dietei tale, crescând pericolul unor boli cronice.

5. Băuturile răcoritoare fără zahăr

Studiile medicale arată că, da, aceste băuturi au mai puține calorii, însă îndulcitorii artificiali pot cauza creșterea în greutate și că, în fapt, oamenii care consumă astfel de “băuturi dietetice” în fiecare zi, au o circumferință a abdomenului mai mare decât aceia care consumă “variantele normale”.

(via)

Despre autor

Sorin Tudor

| Blog | De același autor

Uneori, prin ochii mei, internetul se vede altfel. “Contentul” se numeste simplu, “continut”, iar “user generated” capata vagi conotatii pleonastice de vreme ce El, Userul, nu are incotro: trebuie sa-si fie Creator al propriei Vieti.

Poate ca, intr-o zi, vom ajunge sa ne cunoastem mai bine.

Comentează

Parteneri

© 2010-2014 WebCultura.